کاهش ١٧ درصدی تلفات جاده‌ای پایتخت/ فوت ٥٤١ نفر در حوادث ترافیکی تهران

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به کاهش ١٧ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در پنج سال اخیر گفت: در سال ١٤٠١ تعداد ٥٤١ نفر در حوادث ترافیکی فوت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی روز شنبه در نخستین نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ١٣٩٧ تهران ٦٥٣ کشته داشت که در پنج سال اخیر با همکاری همه دستگاه‌ها روند تصادفات و متوفیان کاهشی بوده است که البته هنوز به نقطه مورد قبول دست نیافته‌ایم.

وی با بیان اینکه این روند کاهشی تلفات نتیجه از اقدامات فرهنگی در رسانه‌ها و همراهی دستگاه‌ها است، افزود: یکی از اقدامات شاخص، آموزش موتورسیکلت سواران بود زیرا مطابق تحلیل‌ها، عمده تلفات بزرگراهی مربوط به راکبان موتورسیکلت‌ها بود.

سردار حمیدی گفت: سال گذشته ٧٥ هزار موتورسیکلت سوار به صورت عملیاتی و میدانی آموزش داده شدند و طرح موتوریاب به صورت گسترده اجرا شد و ٥٥ دستگاه موتور سیکلت سنگین و غیر مجاز نیز شناسایی و ضبط شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان کاهش ٦ درصدی تلفات راکبان موتور سیکلت افزود: سال گذشته ٤٨٦ نقطه حادثه خیز اصلاح شد و ١٩٦ منطقه دارای گره ترافیکی نیز اصلاح شد که منجر به کاهش تصادفات و بار ترافیکی شده است.

کاهش ١٧ درصدی تلفات جاده‌ای پایتخت/ فوت ٥٤١ نفر در حوادث ترافیکی تهران

سردار حمیدی با اشاره به کاهش ٢٠ درصدی تصادفات ناشی از خودروهای سنگین اضافه کرد: این اتفاق سال گذشته با اجرای طرح ساماندهی خودروهای سنگین به خصوص کامیون های حمل بتن موجب شد.

رییس پلیس راهور در پایان تاکید کرد که حتی یک تصادفات و از دست رفتن جان یک نفر هم برای پلیس زیاد است و برای دستیابی به جایی که تصادف اتفاق نیافتد نیازمند همراهی همه دستگاهها به خصوص رسانه ها هستیم.

به گفته سردار حمیدی، امسال نوروز خلوتی در تهران داشتیم که البته با وجود خلوتی شهر شاهد افزایش سرعت بودیم که در کنار مسافرخیزی شهر و ناآشنایی مسافران با تردد در پایتخت انتظار حوادث ترافیک را افزایش داد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: اما با این حال با جانمایی پلیس و برخورد سریع و بدون اقماض با تخلفات باعث شد نوروز امسال نوروز موفق تری نسبت به سال گذشته باشد. البته فعلا از اعلام آمار خودداری می کنیم زیرا هنوز آمار پزشکی قانونی اعلام نشده و مبنای ما گزارش پزشکی قانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha