۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85076670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان‌شمالی انجام شد

بجنورد-ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پارسال ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سالن‌های مرغداری انجام شد و بازار مرغ استان را تامین کرد.

علی اکبر دلیرصحرایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شمار کانون بیماری‌های طیور استان در سال گذشته کاهش یافته و میزان تلفات در واحدهای پرورش گوشتی نیز کاهشی بود.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۴۹ میلیون و ۸۹۵ قطعه طیور صنعتی استان علیه بیماری های مختلف مایه کوبی و واکسینه شدند.

افزایش ۱۰ درصدی صادرات شیرخام به سایر استان‌ها

دلیرصحرایی عنوان کرد: پارسال ۲۱ هزار و ۶۸۱ تن شیر خام از استان به مقصد سایر استان‌های کشور حمل و بارگیری شد که این میزان در سال ماقبل ۱۹ هزار و ۶۹۲ تن بود که بر این اساس صادرات شیرخام از استان به سایر استان‌های کشور۱۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: در این مدت گواهی بهداشتی حمل برای بیش از ۲۱ هزار کندوی زنبور عسل و ۱۲۶ هزار و ۵۲۳ جلد پوست انواع دام کشتاری به سایر استان ها صادر شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در این مدت مجوز حمل بهداشتی و قرنطینه ای برای حمل و جابجایی ۶ هزار و ۴۵۸ راس گاو و گوساله زنده، ۷۷۳ هزار و ۱۵۱ راس گوسفند و بز زنده و ۸۳۵ هزار و ۴۳۲ قطعه مرغ زنده به مقصد سایر استان ها صادر شد.

وی افزود: پارسال ۶۶۷ هزار و ۴۶۸ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد و ۱۷۸ هزار و ۳۶۷ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد با مجوز دامپزشکی از استان حمل شد.

خراسان شمالی قطب دامپروری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha