مدیر قرآنی کشور عمان: تمرکز ایران بر وحدت کشورهای اسلامی است
ولید حمودالعامری، مدیربرنامه‌ریزی استراتژیک آموزش قرآن در وزارت اوقاف عمان

تهران- ایرنا- مدیربرنامه‌ریزی استراتژیک آموزش قرآن در وزارت اوقاف عمان با بیان این که تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر وحدت کشورهای اسلامی است، گفت: چون محور نمایشگاه قرآن بر مبنای وحدت گذاشته شده علاقمند بودم در آن شرکت کنم.

ولید حمودالعامری که از کشور عمان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارد درباره اهمیت دیپلماسی قرآنی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: کشور من عمان همواره نماینده‌ای در نمایشگاه‌ قرآن ایران داشته است اما این توفیق برای اولین بار است که نصیب من شده تا در ایران حضور داشته باشم. امسال در واقع بر اساس دعوتی که جمهوری اسلامی از من داشت آمدم و آثار خطی و قرآنی که هنرمندان عمانی نوشته‌اند را به اینجا آورده‌ام.

وحدت موضوع مورد تاکید اسلام است و نمایشگاه قرآن تهران نیز بر همین موضوع تاکید دارد بنابراین من هم به عنوان یک مسلمان مشتاق بودم در نمایشگاه شرکت کنم

وی با اشاره به حضور ۲۰ کشور دنیا در این دوره از نمایشگاه قرآن ایران، ادامه داد: وحدت موضوع مورد تاکید اسلام است و نمایشگاه قرآن تهران نیز بر همین موضوع تاکید دارد بنابراین من هم به عنوان یک مسلمان مشتاق بودم در نمایشگاه شرکت کنم.

حمودالعامری اظهار داشت: روابط ایران و عمان از گذشته‌های دور خیلی خوب بوده و هم‌اینک هم مستحکم و قوی است.

مدیربرنامه‌ریزی استراتژیک آموزش قرآن در وزارت اوقاف عمان افزود: معمولا از عمان برای شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی دعوت می‌شود. علاوه بر نمایشگاه قرآن طی چند روز آینده به نمایشگاه کتاب ایران هم دعوت شده‌ایم که آثاری از نویسندگان به همراه برخی از هموطنان من که در حوزه نشر فعال هستند در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

متدولوژی خاص آموزش قرآن در عمان

ولید حمودالعامری در ادامه با اشاره به روش خاص عمان برای آموزش قرآن گفت: این روش که در ۱۵ کشور دنیا نیز پیاده شده روش آموزشی خاص عمانی است و بر اساس خط قرآنی عمانی آموزش داده می‌شود.

مدیر قرآنی کشور عمان: تمرکز ایران بر وحدت کشورهای اسلامی است

وی با بیان اینکه این مدل برای آموزش از راه دور طراحی شده و برای کسانی که دسترسی نزدیک ندارند از این طریق قرآن به آنها آموزش داده می‌شود، توضیح داد: این مدل آموزش متعلق به فیصل علی‌العدوی هموطن عمانی من است که همراه بنده در نمایشگاه حضور دارد.

ارائه قرآن با خط و چیدمان خاص عمانی

در نمایشگاه قرآن امسال، قرآنی با خطی خاص ارائه شده است؛ این کتاب توسط عبدالله بن بشیر اهل عمان نوشته شده که چیدمان خاصی دارد. در ابتدای صفحه با هر حرفی که شروع می‌شود پایان صفحه هم با همان حرف در ابتدای جمله آغاز می‌شود.

حمودالعامری در این باره نیز توضیح داد: در این قرآن صفحات به گونه‌ای است که اگر مثلا در ابتدای صفحه حرف الف آمده باشد اولین حرف آخرین جمله آن صفحه نیز با همسن حرف شروع می‌شود.

مدیر قرآنی کشور عمان: تمرکز ایران بر وحدت کشورهای اسلامی است

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha