ورود جدی به حل مسائل استان‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین

تهران- ایرنا- سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری در دیدار با استاندار و مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان بر آمادگی این معاونت برای حل مسائل و چالش‌های استانی با کمک فناوری‌های نوین تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری، این دیدار با هدف بررسی آخرین وضعیت آبی و چالش‌ها و راهکارهای مقابله با معضلات حوزه آب استان گلستان و با حضور محمد همت سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست، علی‌محمد زنگانه استاندار و ایرج حیدریان مدیرعامل آب و فاضلاب این استان برگزار شد.

سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست در این دیدار با تاکید بر اینکه جایگاه ایران در دانش و فناوری آب و فاضلاب در جهان بسیار بالا است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه عملکرد خوبی داشته‌ و محصولات و خدمات مختلفی تولید و ارائه کرده‌اند.

همت از آمادگی معاونت برای ورود جدی به حل مسائل واقعی مردم از طریق بکارگیری فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان، خبر داد و گفت: این آمادگی و توان موجود در معاونت در کنار رویکرد علمی و فناورانه مدیران استانی در حل مشکلات به ویژه مسائل آبی بسیار موثر و مفید خواهد بود.

وی افزود: معاونت علمی با استقبال از چنین رویکردهایی، تمام توان خود را برای کمک به استان‌هایی که علاقه مند ورود به عرصه‌های علمی و فناوری برای حل مسائل مختلف خود باشند، به‌کار خواهد گرفت.

سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست در ادامه به معرفی آخرین فناوری‌های توسعه یافته و بومی شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های فناور و تحقیقاتی مرتبط با مسایل آبی استان گلستان پرداخت.

اهمیت مساله آب در استان گلستان

در ادامه این دیدار، زنگانه استاندار گلستان با بیان اینکه موضوع آب در این استان بسیار با اهمیت و جدی است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع آب در استان؛ همه دستگاه‌های اجرایی استان گلستان برای رفع مسائل آبی با یکدیگر همراه شده‌اند و عزم جدی دارند.

در این جلسه تصمیماتی در مورد چگونگی استفاده از فناوری‌های نوین آبی در استان اخذ و هماهنگی‌های لازم برای اجرایی شدن این تصمیمات در اسرع وقت صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha