استاندار سیستان و بلوچستان: دستاوردها و پیگیری مدیران؛ معیار ارزیابی عملکرد آنها خواهد بود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارزیابی‌ها نباید در جهت کسب رتبه باشد بلکه معیار ارزیابی عملکرد مدیران؛ دستاوردها، خلاقیت و میزان پیگیری در انجام کارها خواهد بود.

به گزارش ایرنا محمد کرمی شامگاه شنبه در همایش فرمانداران سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد مدیران و فرمانداران اظهارداشت: فرمانداران عملکرد سال گذشته خود را مورد ارزیابی قرار دهند و نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: فرمانداران بایستی اقدامات سال گذشته دستگاه‌های اجرایی تحت نظارت خود را نیز به دقت بررسی و تاثیرات این اقدامات را مورد ارزیابی قرار دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر مدیر دستگاه اجرایی توانایی پیگیری و انجام کارها را نداشته باشد، باید تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران نماینده حاکمیت در شهرستان ها هستند، اظهارداشت: فرمانداران باید چشم اندازها و برنامه‌های دستگاه‌های تحت نظارت را در اختیار داشته باشند و بطور مستمر پیگیر نحوه تخصیص و هزینه کرد اعتبارات و کیفیت اجرای برنامه ها و وظایف محوله آنان باشند.

کرمی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: مسوولان بایستی در زمینه پیگیری‌ امور همت گمارند و به اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: دلایل تاکید بر اهمیت تعاونی‌های دانش بنیان این است که در جهت رعایت عدالت اقتصادی چندین نفر با سرمایه های کوچک کنار همدیگر در عرصه‌های مختلف دامداری، کشاورزی و شیلات می توانند؛ کارهای بزرگی را انجام دهند.

فرمانداران باید چشم اندازها و برنامه‌های دستگاه‌های تحت نظارت را در اختیار داشته باشند و بطور مستمر پیگیر نحوه تخصیص و هزینه کرد اعتبارات و کیفیت اجرای برنامه ها و وظایف محوله آنان باشندوی افزود: در زمینه معادن به مسوولان صنعت و معدن در زمینه عدم خام فروشی مواد معدنی و ایجاد صنایع فرآوری مواد معدنی تذکر داد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر انضباط مالی و اهمیت اجرای صحیح پروژه‌ها گفت: نظارت بر پروژه‌، فعالیت مدون، پیشرفت فیزیکی و زمانبندی پروژه‌ها مورد توجه مسوولان باشد.

وی با اشاره بر اهمیت موضوع ساخت مسکن بیان کرد:وظیفه ما این است که زمین را در اختیار مردم برای ساخت مسکن قرار دهیم و زمینه توسعه و تقویت روستاها را فراهم کنیم.

کرمی با بیان اهمیت اشتغال خانواده ها تصریح کرد: تولید ثروت در درون خانواده‌ها باید انجام شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با فساد خطاب به فرمانداران اظهارداشت: اگر فساد در دستگاهی را سراغ دارید؛ محکم و قاطع با عوامل آن فساد برخورد کنید.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مردم در اقتصاد افزود: اقتصاد مردمی بایستی مورد توجه قرار گیرد و نقدینگی‌ها در کار تولیدی به کار گرفته و تشویق، هدایت و فراهم کردن شرایط مناسب برای مردم جهت سرمایه‌گذاری‌ صورت بگیرد.

وی در این دیدار به تلاش‌های شبانه‌روزی فرمانداران در انجام کارها، بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی، دیدار با نخبگان، گفت‌وگو با سران طوایف و استفاده از توان اقشار مختلف در انجام امور تاکید کرد.

کرمی با بیان اینکه خدمت به خلق جزو فرمان های الهی است، گفت: هم‌اینک که فرصت دارید با تمام وجود از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنید زیرا که فرصت‌ها زود گذر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha