سه هزار نفر نوروز امسال در چهارمحال و بختیاری به سینما رفتند

شهرکرد-ایرنا-معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال نوروزی از سینما در استان گفت:در نوروز امسال سه هزار و ۴۰ نفر برای تماشای فیلم به سالن‌های پردیس سینما بهمن رفتند و گیشه نیز در این مدت به رقم یک میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال رسید.

شهرام فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال ۱۴۰۱ شاهد استقبال هم استانی‌ها از اکران فیلم‌ها در شهرکرد بودیم و درآمد گیشه سینما به ۱۶ میلیارد و ۸۴۹ میلیون و ۲۴۵ هزار ریال رسید که نشان از گذر از رکود عمیق ناشی از کرونا در استان داشت.

وی افزود: پارسال در استان فیلم‌های اکران شده در پنج هزار و ۸۲۹ سانس به روی پرده نقره‌ای رفتند و تعداد مخاطبان هنر هفتم در استان ۷۱ هزار و ۴۴۳ نفر بود.

فرجی گفت:پارسال مانند سال‌های پیش از آن اکران همزمان آثار جشنواره فیلم فجر در شهرکرد با استقبال بی‌نظیر مخاطبان به ویژه از طرف اهالی سینما مواجه شد و جشنواره فرصت خوبی برای تماشای آثار سینمایی برای سینمادوستان استان فراهم کرد.

وی تاکید کرد:پارسال با وجود سرمای هوا و بارندگی‌های شهرکرد در روزهای اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، استقبال از تماشای فیلم های چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر از سوی اهالی فرهنگ و هنر اُستان خوب و در مجموع در حد سال‌های پیش از آن بود البته به علت وضعیت جوی در برخی روزها اکران‌های عمومی در سینما بهمن از نظر فروش گیشه، میزان بلیت فروشی نسبت به سال قبل کاهش داشت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: راه‌اندازی و احداث سالن سینما در تمامی شهرستان‌های استان می‌تواند تاثیر زیادی در رشد هر چه بیشتر هنر هفتم در چهارمحال و بختیاری داشته باشد و برنامه ریزی برای فعال شدن یک سالن سینما در شهرستان فارسان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، نخستین پردیس سینمایی چهارمحال و بختیاری با عنوان پردیس سینمایی بهمن و با چهار سالن نمایش مسقف و یک سالن روباز در خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha