ایستادگی دولت در دفاع از لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان ستودنی است

تهران - ایرنا - نایب رئیس دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس ایستادگی دولت در دفاع از لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان را ستود و گفت: این لایحه پس از بررسی و تصویب از قوانین مترقی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره تصویب کلیات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار اظهار داشت: این لایحه سابقه حدود ۱۰ ساله در دولت دارد که تدوین آن از دولت دهم شکل گرفت و سرانجام دولت سیزدهم پای این لایحه ایستاد و با حمایت کامل، کلیات آن در صحن مجلس به تصویب رسید.

نایب رئیس دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: دولت فعلی با وجود فشارهایی که برخی رسانه‌ها و شخصیت‌ها علیه این لایحه بیان کردند، به درستی در دفاع از این لایحه ایستادگی کرد و لایحه را پس نگرفت که این رویکرد دولت ستودنی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی این لایحه را یک گام رو به جلو در حوزه زنان دانست و توضیح داد: وقتی در کشور اسلامی به جایگاه زنان در دین اسلامی می‌پردازیم، این رویه باید نمودی در قوانین ما نیز داشته باشد که لایحه دولت در حمایت از زنان این خلاء را به درستی پُر کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت:این لایحه به موضوعات مهمی در حوزه زنان پرداخته است که با پیشنهاداتی که ارایه و تصویب می شود، انتظار می رود قانون جامع و کاملی به تصویب برسد.

نوری قزلجه با اشاره به محتوای لایحه اظهار داشت: این لایحه کارشناسی شده تدوین شده و با ساختارهای موجود و دستگاه‌های مختلف هماهنگی‌های لازم را دارد و دستگاه‌ها را نسبت به اجرای آن مسوولیت پذیر خواهد کرد که از این نظر ارزشمند است.

وی ادامه داد: در لایحه به شناسایی زنان و دختران آسیب دیده یا در معرض آسیب، اسکان و سرپرستی زنان و دختران بی سرپرست و بدسرپرست، مداخله فوری مددکاری قضایی، حمایت‌های قضایی و کیفری، حمایت‌های اقتصادی، ارتقاء نیروی انسانی، درمان و درمانگری و مددکاری اشاره و توجه شده است که رسیدگی به این موارد بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه را رفع خواهد کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: توسعه، تقویت و ساماندهی نهادها و پژوهش‌ها در حوزه زنان، شناسایی موقعیت‌های آسیب زا، مناسب سازی فضای کاربردی شهری برای زنان، ارتقاء آگاهی، اطلاع رسانی، مهارت افزایی و آموزش برای زنان از دیگر مسائلی است که در لایحه به آن توجه شده و امیدواریم پس از تبدیل شدن لایحه به قانون، شعارهایی که در حمایت از زنان کشور مطرح می‌شد در عمل محقق شود.

وی با بیان اینکه قانون شدن این لایحه به حفظ جایگاه زنان و تکریم خانواده خواهد انجامید، عنوان کرد: برای اجرایی شدن آن هم لازم است دولت در بخش هایی مختلف ورود کرده تا قانون به شکل شایسته‌ای اجرا شود.

نایب رئیس دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید خاطر نشان کرد: رای بالای نمایندگان مجلس به کلیات این لایحه نشان دهنده حمایت قاطع آنها از جایگاه زنان دارد. این لایحه حمایت از زنان نقاط مثبتی برخوردار است و از قوانین مترقی در جمهوری اسلامی است که در حمایت از زنان تاثیر به سزایی ایفا می‌کند و امیدواریم با همین عزمی که دولت از این لایحه دفاع کرد با همین عزم نسبت به اجرای آن اقدام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha