همایش ملی مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی برای تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با جامعه و صنعت و افزایش توانمندی و مهارت دانشجویان و دانش‌آموختگان خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، پیمان صالحی اظهار داشت: همایش ملی مهارت‌افزایی با مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و برخی دیگر از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و با هدف تقویت مهارت دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی برپا می شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور همه جانبه مراکز علمی و اجرایی در این همایش می تواند زمینه‌ساز همکاری و بهبود و ارتقاء توانمندی های شغلی دانشجویان و اثربخشی آنها در محیط کار باشد، افزود: یکی از اهداف همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی کشور، معرفی و مستندسازی تجارب برتر در زمینه مهارت افزایی و هدایت شغلی است.

معاون پژوهشی وزارت علوم یادآور شد: برگزاری چنین همایش‌هایی موجب شناسایی ظرفیتهای بازار کار و اولویت بندی آنها و انطباق برنامه‌های درسی با نیاز بازار کار است. ایده‌های نوین و برگزیده در این همایش می‌تواند موجب بهبود همکاری‌های بین مراکز علمی و اجرایی در جهت افزایش مهارت های عمومی و تخصصی دانشجویان شود.

صالحی خاطرنشانکرد: علاقه مندان تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ برای ارسال ایده به دبیرخانه همایش ملی مهارت افزایی مهلت دارند و برای ارسال ایده می توانند فرمت مربوطه را از سایت همایش بارگذاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha