تدوین ۱۲۵ عنوان برنامه درسی در دانشگاه علمی کاربردی

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علمی کاربردی از شروع فرآیند تدوین ۱۲۵ عنوان برنامه درسی براساس نیازآفرینی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای بازنگری ۱۰۴ عنوان برنامه‌ درسی موجود از ابتدای سال جاری مبین اهتمام ما در تحقق این مهم است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، نشست تخصصی برنامه ها و اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه مهارت افزایی و هدایت شغلی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با حضور پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حسین بلندی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی و جمعی از مدیران حوزه آموزش عالی کشور به صورت مجازی برگزار شد.

 بلندی که به عنوان یکی از سخنرانان اصلی در این نشست دعوت شده بود به تبیین برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ارتقای مهارت آموزی و توان اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان همه زیر نظام های آموزشی پرداخت.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این نشست گفت: اجرای موفق طرح هدایت شغلی دانشجویان و دانش آموختگان، مستلزم شناسایی نیازهای آموزشی مشاغل حال و آینده، تدوین برنامه درسی باتوجه به آن، پیاده‌سازی در محیط های کاری با مشارکت خبرگان حوزه شغلی و نظارت بر کیفیت آن است.

وی افزود: براساس رسالت و ماموریت تعریف شده برای تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص و ماهر بخش‌های مختلف کشور در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تلاش می‌شود تمامی فرآیندهای آموزشی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در کشور پیاده‌سازی شود. هر چند در طی سال‌های گذشته این ماموریت مسکوت و مغفول مانده و به درستی محقق نشده است.

 بلندی تصریح کرد: در مفاد آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تدوین رشته‌های جدید و بازنگری رشته های موجود با محوریت مهارت افزایی و کارآفرینی تاکید کرده است، این در حالی است که تفکر حاکم بر این دانشگاه، موجب پیشتازی در این عرصه شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: شروع فرآیند تدوین ۱۲۵ عنوان برنامه درسی براساس نیازآفرینی و برنامه‌ریزی برای بازنگری ۱۰۴ عنوان برنامه‌های درسی موجود از ابتدای سال جاری مبین اهتمام ما در تحقق این مهم است.

بلندی در ادامه به تشریح الگوهای طراحی شده و پیشنهادی دانشگاه جامع علمی کاربردی پیرامون مهارت آموزی و توان اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها با دو رویکرد ارایه پودمان های تخصصی و امکان تحصیل همزمان پرداخت.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی به نقش کلیدی صلاحیت حرفه‌ای در تضمین عملکرد شغلی اثربخش حوزه‌های مختلف کسب و کار اشاره کرد و یکی از راه حل‌های اساسی مواجهه با چالش آموزش‌های شغلی و حرفه‌ای را اعتبارسنجی کیفیت این آموزش‌ها مطابق استانداردهای شایستگی حرفه ای بازار کار و بهبود ارتباط منطقی بین آموزش و دنیای کسب و کار از طریق یک نظام منسجم با تعیین نقش و حوزه عملکرد ارکان آن دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha