کاهش موقتی دید افقی، پدیده شاخص امروز در خلیج فارس است

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: مه صبحگاهی و کاهش موقتی میدان دید افقی به عنوان پدیده شاخص جزایز و خلیج فارس در روز جاری پیش‌بینی شده است.

کیانوش عارفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دریا نسبتا آرام و شرایط ترددهای دریایی مساعد پیش بینی شده و تغییرهای دمایی هرمزگان هم بین یک تا سه درجه پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار ناپایداری وضعیت جوی در بعضی نقاط استان (ارتفاع‌های شرقی و شمالی) وجود دارد و آسمان هرمزگان صاف تا قسمتی ابری و در ساعت‌های بعدازظهر در ارتفاع‌ها به ویژه ارتفاع‌های شمالی و شرقی با رشد ابر و رگبار موقتی باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: وقوع ناپایداری های جوی و دریایی در پاره‌ای نقاط استان هرمزگان به ویژه مناطق غربی در روزهای پایانی هفته جاری، با توجه به نزدیکی یک موج بارشی به خلیج فارس پیش بینی می شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: دمای هوا امسال به نسبت سال‌های گذشته دیرتر رو به گرم شدن رفته و با توجه به گرم شدن هوا انتظار تشکیل سامانه‌های محلی وجود ندارد و برای بارندگی‌های تابستانه باید منتظر فعال شدن سامانه موسمی اقیانوس هند ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha