تنگه هرمز بعد از ظهر امروز متلاطم می‌شود

بندرعباس - ایرنا - کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: تنگه هرمز و بخشی از دریای عمان در بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه به علت افزایش سرعت وزش باد جنوب غربی متلاطم است.

مجتبی حمزه‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص شرایط آب و هوایی هرمزگان و به‌ویژه دریا، افزود: محدوده‌های بندرعباس، قشم،‌ درگهان، هرمز، لارک،‌ کلاهی و تیاب شاهد وزش باد جنوب غربی خواهند شد و آسمان قسمتی ابری و احتمال غبار محلی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: محدوده‌های جنوب و غرب قشم باسعیدو، دوستکو، لافت، هنگام، تنب بزرگ و تنب کوچک و بندرخمیر هم آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهند داشت و احتمال افزایش سرعت وزش باد جوب غربی در بعد از ظهر وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: باتوجه به پیش بینی متلاطم بودن دریا در امروز (پنجشنبه) و روزهای آینده به علت افزایش سرعت باد جنوب غربی بین ۲۸ تا ۳۶ درصد به خصوص در محدوده تنگه هرمز، توصیه شده در رفت و آمد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی احتیاط انجام شود.

وی گفت: همچنین بندرلنگه، چارک، فارور بزرگ، فارور کوچک، سیری، ابوموسی، کیش، هندورانی و لاوان نیز همین شرایط را خواهند داشت و برای سیریک، کَرگان، کوهستک، کوه مبارک و جاسک نیز که در سواحل دریای عمان واقع شده‌اند همین شرایط پیش بینی شده است.

حمزه‌نژاد خاطرنشان کرد: رطوبت نسبی هوا در ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح امروز در قشم ۸۸ درصد، بندرلنگه ۸۳ درصد، بندرخمیر ۷۸ درصد، پارسیان (گاوبندی) ۷۳ درصد، ابوموسی ۷۳ درصد، جاسک ۶۹ درصد، بندرعباس و میناب ۵۷ درصد، حاجی آباد ۴۶ درصد، بستک ۴۲ درصد، رودان ۳۶ درصد و بشاگرد ۳۱ درصد بوده است.

وی یادآورشد: ارتفاع‌ات هرمزگان نیز در طول روز شاهد گذر ابر و در ساعات بعد از ظهر و شب، رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای برای آن‌ها پیش بینی شده است و باتوجه به احتمال تقویت بارش‌ها در این مناطق، توصیه می‌شود افراد و وسایل نقلیه در ساعت‌های بعد از ظهر و شب از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha