۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85078740
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

موردی از فوتی ناشی از هاری در ۲ دهه اخیر در اصفهان ثبت نشده است

اصفهان - ایرنا - مدیر گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: با وجود افزایشی بودن موارد حیوان گزیدگی در سال های اخیر، هیچ موردی از مرگ و میر ناشی از هاری در ۲ دهه اخیر در استان ثبت نشده است.

رضا فدایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کشور در سال های گذشته مواردی از مرگ و میر انسانی ناشی از هاری و بر اثر جراحت وارده از حیوان گزیدگی داشته ایم اما در ۲۰ سال اخیر در استان اصفهان هیچ مورد فوتی نداشتیم.

فدایی اضافه کرد: افرادی که دچار حیوان گزیدگی می‌شوند باید به مراکز درمان و پیشگیری هاری مراجعه کنند تا واکسن ضد هاری را دریافت کنند زیرا با تزریق این واکسن، جلوی ابتلای انسان به هاری گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه به افراد دچار حیوان گزیدگی در سه نوبت واکسن ضد هاری تزریق می شود، گفت: در واقع با تزریق واکسن، ابتلای مردم به هاری مهار می شود و این کار وظیفه مرکز بهداشت است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار مورد حیوان گزیدگی در سال گذشته به مراکز درمان و پیشگیری هاری در استان اصفهان مراجعه کردند، اظهار داشت: ممکن است موارد دیگری از حیوان گزیدگی نیز اتفاق افتاده باشد اما به مراکز درمانی مراجعه نکرده باشند که این کار اشتباه است.

فدایی با تاکید بر اینکه موارد حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: لازم است این مساله در یک حرکت مدیریتی در جامعه برطرف شود .

وی با بیان اینکه واکسن ضد هاری در مراکز بهداشت به‌صورت رایگان به مردم تزریق می شود، خاطرنشان کرد: در هر شهرستان در استان اصفهان یک مرکز درمان و پیشگیری هاری بصورت شبانه روزی فعال است.

مدیر گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: سال گذشته در مجموع بیش از ۱۳۰ هزار دُز واکسن ضد هاری در استان به افرادی که دچار حیوان گزیدگی شدند، تزریق شده است.

وی از مردم خواست تا در صورتی‌که از سوی هر حیوان دچار گاز گرفتگی، جراحت یا خراش سطحی شدند به مراکز درمان و پیشگیری هاری مراجعه کنند زیرا اگر انسانی به هاری مبتلا شد فوت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha