۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85078840
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وزش باد نسبتا شدید در استان، گفت: این وضعیت منجر به خیزش گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوای استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه می‌شود.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد در مناطق فاقد پوشش گیاهی از جمله شهرکرد و بروجن منجر به خیزش گرد و خاک محلی می‌شود که در همین خصوص هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی ادامه داد: وزش باد تا روز جمعه در سطح استان تداوم دارد اما از آنجاکه از روز چهارشنبه یک سامانه بارشی در استان فعال و منجر به بارش رگبارهای بهاری و تگرگ می‌شود، احتمال خیزش گرد و خاک طی این روزها ضعیف است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از بعدازظهر چهارشنبه یک سامانه بارشی در استان فعال و به ویژه در مناطق غربی و کوهرنگ بیشترین فعالیت را دارد و منجر به شکل‌گیری رگبار، تگرگ و صاعقه می‌شود.

نوروزی افزود: بارش‌ها در روز پنجشنبه قطع می‌شود اما در روز جمعه در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ بارش برف دور از انتظار نیست.

وی با هشدار به کوهنوردان و عشایر و دامداران محلی برای حضور در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها، خاطرنشان کرد: احتمال صاعقه طی روزهای چهارشنبه تا جمعه وجود دارد و همچنین به سبب وزش باد شدید احتمال خسارت به سازه‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد.

نوروزی یادآور شد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فرصت مناسبی برای کودپاشی سرک است.

به گزارش ایرنا، در پی خشکسالی‌های متوالی در چهارمحال و بختیاری، پنج چشمه گرد و خاک در این استان شکل گرفته است که با وزش بادهای شدید تا به نسبت شدید فعال و منجر به آلودگی هوا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha