معاون استاندار اردبیل: تعلل در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری غیرقابل قبول است

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: هرگونه تعلل در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری غیرقابل قبول است و باید مدیران مربوط به‌صورت میدانی وارد عمل شوند.

به گزارش ایرنا ، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری گفت: بازآفرینی شهری و عمل به اجرای وظایف مقرر در دستگاه‌ها یک ضرورت قانونی است و در صورت بی‌توجهی دستگاه‌های نظارتی به مسئله ورود خواهند کرد.

وی همپچنین درباره توسعه فضای سبز، استفاده از گونه‌های سازگار و مناسب جغرافیای استان اردبیل را ضروری دانست و افزود: ضمن رفع کمبود سرانه فضای سبز باید از خشک شدن و هدررفت منابع جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: برنامه‌ریزی مناسب و قابل اجرا در خصوص بازآفرینی شهری برای مناطق مختلف ضروری بوده و نیازمند اقدام دستگاه‌های مرتبط در موعد مقرر است.

به گزارش ایرنا یک‌هزار و ۳۹۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان اردبیل وجود دارد. این بافت‌های ناکارآمد و سکونت‌گاه غیررسمی مربوط به اردبیل به میزان ۹۶۳ هکتار ، پارس ‌آباد ۲۴۸ هکتار، خلخال ۸۴ هکتارو مشگین‌ شهر ۹۵ هکتار است که در اولویت بازسازی قرار گرفته‌اند.

بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان اردبیل در بافت ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند بطوری که در اردبیل ۲۰ سکونت‌گاه، در مشگین شهر۱۲سکونت‌گاه ، در پارس آباد ۱۱ و در خلخال هفت محله در قالب سکونت گاه غیررسمی شناسایی شده است.

هم‌اکنون حدود ۲۵۶ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در بافت‌های ناکارآمد یا سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند ، ۳۰ درصد جمعیت اردبیل ،۳۳ درصد جمعیت مشگین‌شهر ، ۲۶ درصد جمعیت پارس‌آباد و ۱۴ درصد جمعیت خلخال در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha