الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه‌های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید

تهران - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارکان مدیریت شهری از مهمترین دستگاه‌های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید است، بنابراین سهم این دستگاه در تحقق شعار سال باید معین و مشخص شود تا شهرداری برنامه عملیاتی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.

به گزارش ایرنا از شورای شهر تهران، احمد صادقی با اشاره به اهمیت شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان مهار تورم و رشد تولید افزود: امروز در شرایطی خاص قرار داریم و مقام معظم رهبری به بهترین شکل این شرایط را درک و راهکار برون رفت از مشکلات را نمایان کردند.

وی اظهار داشت: با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» به عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی، یکی از مهمترین دستگاه‌های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید در شهر تهران می‌توانند مجموعه ارکان مدیریت شهری هستند.

صادقی ادامه داد: سهم مدیریت شهری در تحقق شعار سال باید تعریف شود و برنامه‌ها و اقدامات اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران با این رویکرد بازتعریف و بازطراحی شوند.

ارائه طرح یک فوریتی به هیات رییسه شورای شهر تهران
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این رو طرح یک فوریتی «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم و افزایش تولید» تقدیم هیات رییسه شورای شهر تهران شد.

صادقی افزود: از طرفی با توجه به فشارهای اقتصادی بر روی خانواده‌های تهرانی و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی شهری از یک طرف و از طرف دیگر نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان، سهم مدیریت شهری در سبد هزینه‌های خانوار باید دقیق و نسبت به کاهش فشارهای اقتصادی به سبد هزینه خانوار اقدام عاجل صورت گیرد.

وی اظهار داشت: از این رو باید برای نیل به اهدافی همچون کاهش هزینه‌های زندگی در سبد معیشتی مردم، کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی، کاهش هزینه‌های تهیه مایحتاج روزمره غذایی، کاهش هزینه‌های گردشگری و بهره‌مندی از اماکن شهری، کاهش عوارض‌های واحدهای تولیدی ساختمانی و کسب و پیشه، تقویت فرصت‌های اشتغالزایی و کارآفرینی و حمایت از تولید داخلی، کاهش هزینه‌های ساخت و اجاره مسکن، سهم مدیریت شهری تعیین و اقدامات عملیاتی برای تحقق شعار سال انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: براساس ماده واحده این طرح شهرداری تهران موظف است ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به ارسال لایحه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی مدیریت شهری به منظور تحقق شعار کاهش تورم و افزایش تولید برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران اقدام کند. طرح یادشده با امضای همه اعضای حاضر با ۲۰ رای به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha