لزوم تحقیق و تفحص ۲۰ ساله از سازمان بازنشستگی شهرداری تهران

تهران - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌شود درباره شرکت‌سازی‌های گسترده در سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و عدم انتقال املاک و نامشخص بودن دارایی‌ها و نیز نامشخص بودن درآمد واقعی سازمان، تحقیق و تفحصی از ۲۰ سال گذشته تاکنون انجام شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، احمد صادقی در یکصد و چهلمین جلسه شورا و پس از قرائت گزارش حسابرس رسمی شورای شهر درباره سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شفافیت، افزود: همه گزارش‌های حسابرسی که به تایید شورا می‌رسد در سامانه شفافیت بارگزاری و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

صادقی اظهار داشت: سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در طول ۲۰ سال گذشته یکی از پرحاشیه‌ترین سازمان‌ها است و با تاسیس تعداد زیادی شرکت و انجام سرمایه‌گذاری‌ها در جاهای مختلف، سرمایه شرکت‌ها را با شرکت‌های دیگر تهاتر کرده و همه بدون هیچ حساب و کتابی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دریافتی این سازمان از حق بیمه پرسنل رسمی شهرداری تهران مشخص نیست، ادامه داد: اینکه آورده حق بیمه پرسنل با چه میزان و در کجا هزینه شده مشخص نیست؛ بنابراین شهرداری تهران باید گزارشی از اینکه چه میزان حق بیمه بازنشستگی در ۲۰ سال گذشته پرداخت کرده است و میزان دارایی آن ارائه دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنا بر گفته بسیاری از کارشناسان این سازمان با وجود تزریق مبالغ هنگفت چند هزار میلیارد تومانی مانند حق بیمه پرسنل رسمی زیان‌ده بوده و در سال‌های آینده در صورت عدم انجام اقدام عاجل ورشکستگی صندوق بازنشستگی قطعی خواهد بود.

صادقی با اشاره به نحوه عمل برخی شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان اضافه کرد: شرکت عمران سازمان بازنشستگی طبق قانون موظف به انجام کارگزاری است؛ این در حالی است که بسیاری از طرح‌ها و اماکن مانند دریاچه شهدای خلیج فارس در مالکیت شرکت درآمده اما به جای سوددهی به بازنشستگان همه حساب‌ها زیان‌ده اعلام شده است.

وی اظهار داشت: با وجود فقدان طرح‌های عمرانی و کار، هزینه پرسنل و جاری شرکت از محل فروش دارایی‌ها تامین می‌شود اما این شرکت بدون فعالیت در حال فروش دارایی است در حالی که شرکت کارگزار بوده و حق واگذاری طرح به غیر را نداشته است.

وصول نشدن ۱۹۰ میلیارد تومان هولوگرام از دیون شرکت

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ۱۹۰ میلیارد تومان هولوگرام جزو دیون این شرکت وصول نشده اما پاداش، حقوق و مزایای پرسنل این شرکت تمام پرداخت شده است.

صادقی پیشنهاد کرد: باید تحقیق و تفحص از ۲۰ سال گذشته تاکنون درباره این شرکت‌سازی‌های گسترده مانند ۶۰ شرکت به عنوان فروشنده متعهد در این مجموعه (سازمان بازنشستگی) همچنین درباره عدم انتقال املاک و نامشخص بودن دارایی‌ها و نیز نامشخص بودن درآمد واقعی سازمان صورت گیرد.

وی با اشاره به بندهایی از گزارش حسابرس گفت: در گزارش آمده است که ۱۸ ملک از ۲۰ سال گذشته از سوی سازمان بازنشستگی خریداری شده و هنوز هیچ انتقال سندی انجام نشده است. هیچ گزارشی هم از اینکه این املاک در اختیار چه کسانی است، ارائه نشده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در این گزارش آمده است که طرح پارکینگ طبقاتی گلابدره با آغاز فعالیت از سال ۸۳ در باغ ملک هنوز به سرانجام نرسیده است و فضای متروکه آن صرفا برای پارکینگ راهور استفاده می‌شود همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه تا سال ۸۷ هنوز بلاتکلیف است.

عضو شورای شهر تهران گفت: از سال ۹۱ برای خرید ۱۰ دستگاه لوکوموتیو مترو با این سازمان قرارداد بسته شده و ۲۸۴ هزار یورو دریافت شده است اما در ۱۰ سال گذشته هیچ لوکوموتیوی تحویل داده نشده است. انعقاد قرارداد ساخت متل شیان و تعیین تکلیف آن در سال ۹۶ هنوز مشخص نشده اس؛ برای این موضوع که باید از سال ۹۹ به مالکیت صندوق بازنشستگی در می‌آمد و پیمانکار خلع ید می‌شد اما پیمانکار همچنان در حال ساخت است. زمان پایان عملیات عمرانی این طرح سال ۹۳ بوده است.

وی اضافه کرد: از سال ۸۲ بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی قطعی برای سازمان بازنشستگی وجود دارد که این امر لزوم تحقیق و تفحص و تعیین تکلیف این سازمان را بیش از پیش آشکار می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha