بچه‌غول وزنه‌برداری ایران کجاست؟

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبر: 85079702
بچه‌غول وزنه‌برداری ایران کجاست؟

تهران- ایرنا- خبر ویژه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری درباره ظهور یک پدیده نوجوان گرجستانی در حالی سوژه محافل ورزشی شده که اصحاب رسانه از نابغه جدید وزنه‌برداری ایران بی‌خبر هستند!

به گزارش صبح شنبه ایرنا، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در پایان مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در آلبانی، از ظهور یک پدیده جدید در دسته فوق سنگین خبر داد. ایراکلی وکوآ، وزنه‌بردار گرجستانی با مهار ۱۴۱ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۷۹ کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد مجموع ۳۲۰ کیلوگرم به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان پایان داد.

قهرمان وکوآ با رکوردهایی پائین‌تر از نوجوان ایرانی این سوال را در اذهان ایجاد کرد که طاها نعمتی،‌نابغه جدید وزنه‌برداری ایران کجاست و چرا نامی از او در رسانه‌ها برده نمی‌شود. نعمتی پارسال و در مسابقات دسته فوق سنگین قهرمانی جهان با مهار ۱۵۰ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۹۰ کیلوگرم در دوضرب و ثبت ۳۴۰ کیلوگرم مجموع به سه مدال طلای قهرمانی آسیا رسید.

او در مجموع ۲۰ کیلوگرم بیشتر از نابغه گرجستانی وزنه زد اما این نابغه به همراه سایر نوجوانان وزنه‌برداری ایران در مسابقات جهانی آلبانی غایب بودند.

بچه‌غول وزنه‌برداری ایران کجاست؟

هر چند فدراسیون دلایل زیادی برای غیبت تیم وزنه‌برداری نوجوانان در آلبانی مطرح کرد اما باتوجه به پافشاری سجاد انوشیروانی، رئیس فدارسیون وزنه‌برداری در اعزام تیم‌های پایه، این غیبت بیش از پیش موجب حیرت اصحاب رسانه شد. رییس کنونی فدراسیون وزنه‌برداری فروردین‌ماه سال گذشته(۱۴۰۱) در واکنش به اعزام تنها ۲ وزنه‌بردار (یوسفی و جمالی) به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در یونان گفت: به عنوان یک کارشناس یک درصد هم قبول ندارم که اعزام رده‌های پایه در سطح تیم ملی به مسابقات بین المللی به طور ناقص انجام شود. اینکه تیم ملی وزنه‌برداری در قرن ۲۱ با وجود افتخارآفرینی زیاد در عرصه بین‌المللی در اعزام تیم کامل خود به قهرمانی جوانان جهان ناتوان باشد، مشکل بزرگی است و نباید ساده از آن گذشت.

انوشیروانی در حالی این ادعا را مطرح کرد که در نخستین گام دوران ریاستش، تیم وزنه‌برداری باوجود تدارکات گسترده و آمادگی کامل به مسابقات جهانی نوجوانان در آلبانی اعزام نشد تا نشان دهد که فاصله حرف تا عمل در مدیریت بسیار زیاد است.

البته نعمتی در فهرست اولیه اعزام به مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان جایی نداشت. به گفته سیدهادی پانزوان، سرمربی تیم ملی نوجوانان، نعمتی به خاطر بی‌نظمی در اردوها به تیم دعوت نشده است.

طاها نعمتی پدیده نوظهور وزنه‌برداری ایران است که سعید علی‌حسینی او را کشف کردو هم‌اکنون زیر نظر نایب قهرمان جهان فعالیت می‌کند.

بچه‌غول وزنه‌برداری ایران کجاست؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha