استاندار کرمان: اجرای طرح رتبه‌بندی، اقدام بزرگ دولت سیزدهم در تکریم معلمان است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اقدام بزرگ دولت سیزدهم در زمینه تکریم این قشر است که البته گام مهمی در بهبود وضعیت معیشتی آنان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز سه شنبه در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۲ با اشاره به نزدیک شدن به روز بزرگداشت و تکریم مقام معلم افزود: پیشنهاد می شود دیدار با معلمان پیشکسوت توسط مسئولان و حضور مسئولان در مدارس زمان تحصیلشان طی هفته معلم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اعطای تسهیلات کم بهره به صورت نمادین در هفته بزرگداشت معلم به فرهنگیان پیگیری می شود که امیدواریم قدمی در راستای تکریم این قشر شریف باشد.

استاندار کرمان با اشاره به ارزش، جایگاه و مقام معلم در جامعه گفت: باید تکریم و تجلیل از این قشر زخمتکش در اولویت قرار داشته باشد و در طول سال حتما انجام شود و به هفته و روز معلم منحصر نشود.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی در آیین گرامیداشت روز و هفته معلم مشارکت داشته باشند و برای معلمان شهید نیز ویژه برنامه هایی در مدارس تدارک دیده شود.

فداکار بیان کرد: تقدیر و احترام از معلمان پیشکسوت نیز ضرورت دارد لذا مسئولان به صورت منظم نسبت به بازدید و سرکشی از پیشکسوتان آموزش و پرورش توجه داشته باشند.

استاندار کرمان همچنین بر آمادگی حوزه های امتحانی برای برگزاری امتحانات نهایی مدارس و در اختیار گذاردن امکانات برای برگزاری این آزمون از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: مداخله بهنگام و آموزش مشاوران و معلمان در پیشگیری از گرفتار شدن دانش آموزان در بند آسیب های اجتماعی موثر است.

رییس شورای آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: باید آمار واحد و دقیقی به تفکیک جنسیت و دوره تحصیلی از دانش آموزان درگیر آسیب های اجتماعی تهیه و برنامه ریزی لازم را برای رفع و پیشگیری از آسیب های موجود فراهم کرد.

پرداخت حق الزحمه سال ۱۴۰۱ معلمان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: برای سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم و تکریم این قشر زحمتکش برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که در طول این هفته در سراسر استان کرمان اجرا می شود.

رضا رضایی با اشاره به برگزاری آزمون نهایی مدارس در پایه های دهم و یازدهم افزود: با توجه به اهمیت سوابق تحصیلی در نمره کنکور، این آزمون از اهمیت برخوردار است که باید برنامه ریزی و تمهیدات لازم با مشارکت دستگاه های اجرایی و انتظامی انجام شود.

وی ادامه داد: بحث رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش از سال ۹۰ مطرح بود، اما دولت سیزدهم آن را اجرا کرد و طی یک سال، ۹۳۰ هزار نفر رتبه بندی شدند که اعتراضات هم در حال رسیدگی است و حق الزحمه همه همکاران نیز در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

کمبود شدید مشاوران در مدارس کرمان

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، خدمات مشاوره ای در قالب مرکز مشاوره از امسال انجام می شود.

حجت الاسلام سید علی اصغر سادات حسینی افزود: همچنین در خط ملی نماد و سامانه ۱۵۷۰ دسترسی دانش آموزان به خدمات مشاوره ای روانشناختی و درمانی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ فراهم شده است.

وی گفت: خانه یاریگران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در ۲۵ شهرستان استان کرمان برای دانش آموزان تشکیل شده و در سایر شهرستان ها نیز در حال اقدام و تاسیس است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم هم با شعار "نفی اعتیاد" در مدارس برگزار می شود تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با محوریت استانداری و همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان کرمان اجرا و پررنگ شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آیین نامه به هر ۱۲ نفر دانش آموز یک ساعت مشاوره تعلق می گیرد که با توجه به اینکه ۶۸۰ هزار دانش آموز در استان کرمان داریم به ۲ هزار و ۳۶۱ نفر مشاور نیاز داریم، اما این آمار در استان کرمان ۶۳۳ نفر است و حدود ۲ هزار نفر مشاور کمبود داریم.

نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۲ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر اعضا در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha