۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85079779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ کیلومتر از سیل بند روستاهای کرخه ترمیم شد

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85079779
۲ کیلومتر از سیل بند روستاهای کرخه ترمیم شد

دزفول - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان کرخه با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی و احتمال سیلابی شدن رودخانه دز گفت: ۲ کیلومتر از سیل بندهای ۱۰ روستای این شهرستان به منظور جلوگیری از ورود سیل به روستاها ترمیم شد.

محسن ستاری‌فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیش بینی هواشناسی بیشترین نگرانی از بارش‌های روزهای آینده مربوط به رودخانه دز و کرخه و روستاهای حاشیه این رودخانه‌ها است.

وی ادامه داد: پیش از این پیش بینی وقوع سیل برای رودخانه دز در اوایل فرودین ماه جاری صادر شده بود که از اواخر اسفندماه سال گذشته ترمیم جدی سیل بندهای احداث شده در سیل ۹۸ که دچار تخریب شده بودند، به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان کرخه بیان کرد: تنها نقطه بحرانی مربوط به روستای حاجی محارب از توابع بخش مرکزی این شهرستان است که نیاز به ۸۰۰ متر سیل بند دارد.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص این منطقه احداث سیل بند برای این منطقه در کوتاه مدت ممکن نیست.

ستاری فرد گفت: وضعیت سیل بند روستای حاجی محارب شوش در جلسه با مسوولان استان طرح و پیگیری برای تخصیص اعتبار به منظور تکمیل سیل بندهای این شهرستان در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری ستاد مدیریت بحران شهرستان کرخه برای ایجاد آمادگی در مقابل سیل احتمالی روزهای آینده افزود: دستگاه‌های استان با تمام ظرفیت در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند ضمن اینکه تمام دستگاه‌ها و ماشین آلات آنها نیز به منظور سرعت بخشی در مقابل حوادث احتمالی در اختیار ستاد بحران قرار گرفته‌اند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کرخه اظهار کرد: نشست‌های هماهنگی برای پایداری زیرساخت‌های خدماتی مانند آب، برق و گاز در زمان بارندگی‌های روزهای آینده انجام شده تا با کمترین مشکل برای شهروندان این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: نیازی به جا به جایی روستاهای اطراف رودخانه دز وجود ندارد با این وجود هشدارهای لازم به کشاورزان و دامداران منطقه برای انجام اقدام‌های احتیاطی داده شده ضمن اینکه ظرفیت لازم برای اسکان اضطراری نیز فراهم شده است.

ستاری فرد با توصیه به کشاورزان برای بیمه محصولات خود گفت: با توجه به احتمال همزمانی بارش سنگین باران و ورزش شدید باد و آسیب به مزارع کشاورزی به کشاورزان این شهرستان توصیه شده تا هرچه سریعتر نسبت به بیمه محصول خود اقدام کنند.

طبق اعلام هواشناسی خوزستان، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و ذوب شدن برف ارتفاعات از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه پیش بینی شده است.

بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران، تگرگ، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

به دنبال پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی، دبی رودخانه دز نیز به ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته و از شهروندان تقاضا شده از قرارگرفتن در بستر و ساحل رودخانه خودداری کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha