۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85079793
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹۶ درصد جامعه هدف کردستان باسواد است

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85079793
بیش از ۹۶ درصد جامعه هدف کردستان باسواد است

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۰ نرخ باسوادی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان(جامعه هدف سوادآموزی) ۹۶.۱۲ درصد برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، گلبهار خسروی روز سه‌شنبه در جلسه همکاری مشترک با اداره کل بهزیستی استان در سنندج، اظهار کرد: ریشه کنی معضل بیسوادی به تنهایی از عهده سازمان نهضت سوادآموزی برنمی آید و این مهم نیازمند همراهی و همکاری بین دستگاه های مختلف بویژه شرکای آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به مکاتبه مدیر کل دفتر توانمند سازی خانواده و بانوان سازمان بهزیستی کشور با سازمان نهضت سوادآموزی در زمینه ارتقای سطح تحصیلات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بی سواد، نوسواد و اعضای خانواده آنان، گفت: در همین راستا و در اجرای مصوبات شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، این معاونت آمادگی خود را برای همکاری اعلام خواهد کرد.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با تقدیر از تعامل و همکاری بهزیستی استان در زمینه شناسایی افراد بیسواد، افزود: با همکاری مشترک، می توانیم زمینه آموزش زنان سرپرست خانواده را فراهم کنیم.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک ۲ دستگاه در سال‌های گذشته، اختصاص فضا برای تشکیل کلاس، ارائه مشخصات اسمی زنان سرپرست خانواده، تبلیغ، ترویج و اطلاع رسانی به مددجویان تحت پوشش برای شرکت در کلاس های سواد آموزی را از جمله انتظارات این معاونت اعلام کرد.

خسروی تهیه و توزیع محتوا و اقلام آموزشی رایگان، آموزش افراد و تشکیل کلاس برای مددجویان را از اقدامات و تعهدات سواد آموزی اعلام کرد و با اشاره به بکارگیری آموزش دهندگان غیر فعال، گفت: در پالایش اسمی افراد، امکان کلاس گذاری برای مددجویانی که تاکنون موفق به ثبت نام در کلاس‌های سواد آموزی نشده اند وجود دارد.

وی همچنین گزارشی از حجم ابلاغی دوره‌های سواد آموزی استان در سال تحصیلی جاری ارائه داد و گفت: به صورت میانگین بیش از ۹۰ درصد حجم ابلاغی دوره‌های سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفته و کلاس ها در حال برگزاری است.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: با توجه به تغییر رویکرد سازمان نهضت سوادآموزی در سال تحصیلی جاری، کلاس‌های سوادآموزی به صورت تلفیقی تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کردستان نیز در این جلسه از آموزش و پرورش به عنوان نهاد آموزشی تاثیرگذار در جامعه نام برد و افزود: این نهاد در کنترل آسیب‌های اجتماعی موثر بوده و بواسطه همکاری آموزش و پرورش با بهزیستی بسیاری از آسیب‌ها کاهش پیدا می کنند و این ۲ دستگاه سالهای متمادی، همکاری مشترک دارند.

محسن شجاعی سواد آموزی را وظیفه بزرگ همگانی دانست و گفت: در این زمینه همکاری لازم را داشته و از ظرفیت‌های مشترک برای ریشه کنی بی سوادی استفاده کنیم، ضمن اینکه پیش بینی اهرم‌های تشویقی به خصوص برای زنان سرپرست خانواده، در هموار کردن مسیر موثر است.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل برای همکاری های مشترک، از مراکز مثبت زندگی تحت پوشش اداره کل بهزیستی به عنوان یک ظرفیت خوب و بستر مناسب برای پوشش مددجویان و با سواد کردن آنان نام برد و اظهار کرد: در قالب تفاهم نامه، اقدامات مشترک پیش بینی و همکاری لازم انجام خواهد شد.

در ادامه نشست علیرضا منتشلو رئیس اداره سواد آموزی استان نیز گزارشی از پیگیری اقدامات مشترک و مکاتبات صورت گرفته ارائه داد و گفت: در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، گزارش اقدامات و همکاری های اداره کل بهزیستی و دیگر شرکا با معاونت سواد آموزی و همچنین نتایج پیگیری مصوبات و همکاری‌های مشترک در حضور استاندار و رئیس شورا تشریح خواهد شد.

در بخش پایانی این نشست مشترک، کارشناسان معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان نیز اقدامات انجام شده در اجرای مصوبات شورای پشتیبانی استان ارائه دادند و اعلام شد که در اجرای نامه مدیر کل دفتر توانمند سازی خانواده و بانوان سازمان بهزیستی کشور، لیست هزار و ۲۴ نفر از زنان سرپرست خانوار تهیه شده است که به معاونت سواد آموزی استان ارسال خواهد شد.

در ادامه شیوه نامه تفاهم نامه منعقده ما بین سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان بهزیستی مبنی بر ارائه آموزش سواد آموزی به مددجویان بی سواد و کم سواد تحت پوشش بهزیستی بررسی و مقرر شد مقدمات اجرای آن در سطح فراهم شود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha