امام جمعه سنندج: مردم آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم باید آگاهانه و پرشور در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و فرد اصلحی را به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز سه‌شنبه در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سنندج اظهار کرد: انتخابات هشتم تیر یک آزمون مهم برای ملت ایران است و مردم ما باید این بار نیز همانند گذشته و حتی پرشورتر در پای صندوق‌های اخذ رای حضور یافته و دشمنان را مثل همیشه ناکام بگذارند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی و در راس آن استان کردستان همواره در انتخابات‌های مختلف نقش آفرین بوده اند و در صحنه‌های گوناگون وفاداری خود به نظام و انقلاب را نشان داده اند و بی شک این بار نیز حماسه ای دیگر می آفرینند.

امام جمعه سنندج در ادامه به جایگاه علم و دانش در جامعه و توجه به علم‌آموزی تاکید کرد و گفت: دانایی موجب انتخاب درست و آگاهانه و تعیین سرنوشت کشور خواهد شد، ضمن اینکه علم باعث توسعه و پیشرفت کشور می شود.

وی از فعالان حوزه سوادآموزی استان خواست مناطق حاشیه و محروم استان را در زمینه برگزاری کلاس‌های سوادآموزی فراموش نکرده و تلاش کنند مردم این مناطق نیز از نعمت خواندن و نوشت بهره مند شوند.

افراد باسواد انتخاب اصلح‌تری در انتخابات خواهندداشت

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه آگاهی و سواد در زمینه انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: کسی که علم و آگاهی داشته باشد منتظر تصمیم گیری دیگران نیست بلکه خود با بصیرت در انتخابات شرکت می کند.

گلبهار خسروی در ادامه گزارشی از حجم ابلاغی و میزان پوشش آن در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و گفت: در سال گذشته، ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم به استان ابلاغ شد که بر اساس نیاز برای تشکیل کلاس تلفیقی، درخواست حجم در دوره انتقال انجام و در نهایت مجموع حجم استان به ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر افزایش یافت.

وی افزود: این حجم بر اساس وضعیت هر شهرستان و منطقه و برآورد تعداد بی سوادان باقی مانده در دوره سواد آموزی در بین شهرستانها و مناطق توزیع و مبنای کلاس‌گذاری قرار گرفت.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان، میزان حجم اختصاص یافته به شهرستان سنندج در سه دوره سواد آموزی را سه هزار و ۱۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۵۹۰ نفر به ناحیه یک سنندج، تعداد هزار و ۳۰ نفر به ناحیه ۲ سنندج و ۵۱۰ نفر نیز به منطقه کلاترزان جهت پوشش و کلاس گذاری ابلاغ شد.

وی همچنین گزارشی از پوشش حجم ابلاغی استان در سال تحصیلی جاری ارائه داد و گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر حجم ابلاغی به استان در سال گذشته، ۹ هزار و ۲۲۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته و عملکرد استان ۶۳.۳۸ درصد است.

به گفته وی بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه سواد آموزی، ناحیه یک سنندج ۵۹.۳۷ درصد، ناحیه ۲ سنندج ۵۴.۹۴ درصد و منطقه کلاترزان نیز ۶۰ درصد حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ را تحت پوشش قرار داده اند.

خسروی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه هفتم توسعه و مکلف شدن سازمان نهضت سواد آموزی برای تدوین اساسنامه جدید، این اقدام در حال پیگیری و انجام است، گفت: رویکرد سازمان نهضت سواد آموزی در سال جاری، بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی است و در همین راستا طرح جدیدی با عنوان نهضت دانش آموزی، روستای با سواد، سواد قرآن پایه، سواد آسان و مراکز یادگیری محلی در حال تدوین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha