۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85079960
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهرداری کرمان: در برپا نشدن بازارچه نوروزی قلعه‌محمود دخالتی نداشتیم

کرمان- ایرنا- معاون فرهنگی - اجتماعی شهرداری کرمان گفت: در برگزار نشدن بازارچه نوروزی صنایع دستی در قلعه محمود دخالتی نداشتیم و در لحظات آخر متوجه نشدیم چرا برپایی این بازارچه لغو شد هر چند بنا نداشتیم آنجا بازارچه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا شیخ شعاعی روز سه‌شنبه در نشست خبری مدیران شهری کرمان با خبرنگاران افزود: هر ساله میراث فرهنگی بازارچه‌ای برای نوروز برگزار می‌کرد اما امسال گفتند این بازارچه در قلعه محمود (قدمت بازار قلعه محمود کرمان به قرن هشتم تا دوره قاجار باز می‌گردد که به عنوان قدیمی‌ترین بازار این شهر شهرت دارد و دارای حمام، آب انبار، تکیه و مسجد است.) برگزار شود هر چند با توجه به عرض این بازارچه با پیشنهاد برگزاری بازارچه نوروزی صنایع دستی در آن موافق نبودیم اما اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این‌باره تصمیم‌گیری می‌کند و نمی‌دانیم چرا این موضوع تصویب شد که بازارچه آنجا باشد؟ ما از علت لغو آن نیز اطلاعی نداریم.

وی ادامه داد: بازارچه فعلی قلعه محمد نواقصی دارد و نیازمند اصلاحات است به طوری که گاهی محصولات غیرکرمانی با کیفیت پایین در آنجا عرضه می‌شود در هر حال بنا داریم با انجام اصلاحات امسال بیش از یک روز در هفته به صورت دائم بازارچه در این مکان فعال باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با تاکید بر اینکه پارسال برند شهر ملی صنایع دستی را کسب کردیم و به بازارچه صنایع دستی ثابت برای برندهای (نشان) کرمانی نیاز داریم، گفت: قبلا با فروشگاهی برای بازارچه صنایع دستی قرارداد بسته شد که طبق بررسی‌ها موفق عمل نکرده و تصمیم ما بر این بود که شهرداری مکان را پس بگیرد و مقرر بود دبیرخانه بازارچه ثابت صنایع دستی در محل پارک مشاهیر دایر شود اما به دلیل تصمیمات استانداری قرار شد که چهار ماه دیگر یعنی تا پایان تیرماه به موسسه مذکور مهلت داده شود تا بازارچه دایر کند و سپس تصمیم‌گیری درباره این موضوع انجام شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

برپایی میدان غذای کرمان تا اواخر اردیبهشت

وی با اشاره به اینکه برای شهر کرمان مثل خیلی از شهرهای دیگر مساله میدان غذا مطرح و این موضوع مطالبه خیلی از شهروندان بود، گفت: تصمیم بر این شده که این میدان در میدان ارگ برپا شود و ما از بردن میدان غذا به میدان ارگ ۲ هدف را دنبال می‌کردیم، یکی راه‌اندازی میدان غذا و مهمتر از آن نجات میدان تاریخی و مهم توحید از وضعیت ناهنجار فعلی بود.

شیخ شعاعی ادامه داد: هم‌اینک فراخوان‌ها برای برپایی میدان غذا در میدان ارگ داده شده و پیش‌بینی این است تا اواخر اردیبهشت این میدان رسما افتتاح شود.

جوابگوی رسانه‌های مغرض نیستم

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان همچنین در جواب انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر پاسخگو نبودن گفت: لزوما نباید جوابگوی همه رسانه‌ها باشم و به رسانه‌ای که مغرضانه برخورد کند جواب بدهم، حتما من و هر مدیر و شهروندی این اختیار را دارد که با کسی گفت‌وگو کند که احساس غرض‌ورزی نکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha