رونمایی از نسخه جدید تالاخادزه در ایروان

تهران- ایرنا- رکورددار فوق‌سنگین جهان با تیم ملی گرجستان به مسابقات قهرمانی قاره سبز در شهر ایراوان ارمنستان خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی اروپا از روز ۱۵ تا ۲۳ آوریل ( ۲۶ فروردین تا سوم اردیبهشت) در شهر ایروان ارمنستان برگزار می‌شود و یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در قاره اروپا به شمار خواهد رفت. سایت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری استارت لیست این رقابت‌ها اعلام کرد که نام بزرگانی مانند لاشا تالاخادزه گرجستانی، لالایان و سیمون ماتروسیان ارمنی و کارلوس ناسار بلغاری در آن دیده می‌شود.

لاشا تالاخادزه از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ پنج عنوان قهرمانی قاره سبز را کسب کرده و تمام رکوردهای دسته فوق سنگین را در اختیار دارد. تالاخادزه در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا عملکرد درخشانش نداشت و با وجود کسب مدال عنوان قهرمانی دسته فوق‌سنگین نتوانست به مانند دیگر رقابت‌های جهانی و المپیک رکوردشکنی کند.

انتشار اخباری از مصدومیت این غول گرجستانی موجب شد تا گمانه‌زنی در خصوص غیبت احتمالی وی در المپیک پاریس مطرح شود اما حضور دارنده ۲ مدال طلای المپیک با رکورد ورود ۴۶۵ کیلوگرم نشان از آمادگی تالاخادزه دارد. در لیست منتشر شده فدراسیون بین‌المللی، اختلاف رکورد ورودی تالاخادزه با لالایان و سیمون ماتروسیان ارمنی ۱۵ کیلوگرم است.

علی داودی جوان اول وزنه‌برداری ایران در دسته فوق سنگین برای رسیدن به سکوی جهانی و المپیک رقابت سختی را با لاشا تالاخادزه، لالایان و سیمون ماتروسیان دارد. دارنده مدال نقره المپیک توکیو همچنین باید برای مدال طلای دسته فوق‌سنگین قاره کهن با گورمیناسیان بحرینی، مان اسد سوریه‌ای و اکبر ژورائف ازبک رقابت کند.

کارلوس ناسار بلغاری رقیب کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم نیز با رکورد ورودی ۳۸۰ کیلوگرم به ارمنستان خواهد آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha