رقیب کیانوش به دنبال سلطه بر وزنه‌برداری اروپا

تهران- ایرنا- ملی‌پوش وزنه‌برداری بلغارستان به دنبال ثبت حد نصاب لازم برای کسب مدال طلای رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی اروپا است.

به گزارش ایرنا، از کارلوس ناسار بلغاری به عنوان یکی از پدیده‌های نوظهور فولادسرد در جهان یاد می‌شود. وزنه‌بردار ۱۸ ساله که هم در دسته ۸۱ کیلوگرم و هم در دسته ۸۹ کیلوگرم رکورد جهان را در اختیار دارد و به دنبال حضور مقتدرانه در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. البته وی در این مسیر رقبای قدرتمندی مانند کیانوش رستمی دارنده مدال طلای و نقره المپیک، تیان تائو چینی دارنده مدال نقره المپیک و عنوان‌دار جهان و والینیا از ونزوئلا قهرمان سال ۲۰۲۲ جهان را پیش‌رو دارد.

یکی از مهمترین رقیبان ناسار بلغاری کیانوش رستمی با تجربه است که به دنبال حضور در سومین المپیک است. کیانوش در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال نقره و در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال طلای دسته ۸۵ کیلوگرم را از آن خود کرد. رستمی هر چند که در مسیر رسیدن به المپیک توکیو ناکام بود اما عزم خود را برای رسیدن به سومین مدال المپیکی جذب کرده است. رستمی در صورت کسب مدال طلا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پرافتخارترین المپین ورزش ایران تبدیل می‌شود.

رقیب کیانوش به دنبال سلطه بر وزنه‌برداری اروپا

رستمی در واپسین‌ ماه‌های سال ۲۰۲۲ رقابت تنگاتنگی با کارلوس ناسار داشت. در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا و در رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم، ناسار با مهار ۲۲۰ کیلوگرم در دوضرب موفق به شکستن رکورد جهانی این دسته شد. رستمی در آن مسابقه در حرکت یکضرب با مهار ۱۷۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید اما ناسار بلغاری هر سه حرکت خود را اوت کرد. تا نتواند امتیازی از آن گزینشی المپیک کسب کند. این وزنه‌بردار بلغاری که در مسابقات جهانی کلمبیا نتوانسته بود امتیازی برای رسیدن به المپیک کسب کند در ایروان به دنبال ثبت رکورد مجموع است تا از قافله مدعیان المپیکی جا نماند.

ناسار بلغاری در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ تاشکند موفق به مدال طلای دسته ۸۹ کیلوگرم شد و مدال نقره پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ بوگوتا کلمبیا را در کارامه دارد. او تا کنون نتوانسته به عنوان قهرمانی قاره سبز دست پیدا کند.

رقیب کیانوش به دنبال سلطه بر وزنه‌برداری اروپا

کیانوش رستمی که به همراه ۱۷ وزنه‌بردار دیگر اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند، روز چهارم اردیبهشت در رکوردگیری درون تیمی شرکت خواهد کرد تا بتواند جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند. رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در شهر جینجو کره‌جنوبی برگزار می‌شود و یکی از گزینشی‌های المپیک در قاره آسیا به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha