توجه به مدیریت یکپارچه جزیره آشوراده و تالاب میانکاله در قالب طرح جامع

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر توجه به موضوع مدیریت یکپارچه جزیره آشوراده و تالاب میانکاله در قالب طرح جامع تاکید کرد.

به گزارش ایرنا روز سه شنبه از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در جلسه بررسی وضعیت، مشکلات و نحوه اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در پناهگاه حیات وحش میانکاله پس از شنیدن آخرین وضعیت اجرای طرح جامع و موانع و مشکلات پیش روی آن، با اشاره به صدور مجوز قبلی طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده بر لزوم تمدید مجوز زیست محیطی این طرح بدون بارگذاری سنگین و هرگونه ساخت و ساز در اراضی ملی تاکید کرد و گفت: این طرح یک طرح ملی است و نباید در خصوص آن به تفکیک استانی سخن گفت.

وی افزود: موضوع مدیریت یکپارچه جزیره آشوراده و تالاب میانکاله می بایست در قالب طرح جامع مورد توجه قرار گیرد و مدیران کل محیط زیست استان های گلستان و مازندران بر اساس دستورالعمل های سازمان و رعایت شاخص های زیست محیطی عمل کنند.

معاون رییس جمهوری خواستار رفع سریع موانع از جمله تکمیل مجوز کمیته طبیعت گردی و تعیین تکلیف مجری ذیصلاح طرح طبیعت گردی گسترده در آشوراده شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به عملکرد صندوق ملی محیط زیست، تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست می بایست از طرح های محیط زیستی در استان های مختلف حمایت کند و ظرفیت های خوبی برای ورود به این طرح دارد.

سلاجقه گفت: در طرح طبیعت گردی، اصل مسلم حفظ تالاب میانکاله و خلیج گرگان است که سرمایه ملی به حساب می آیند و اگر از بین بروند، این طرح و همه طرح های مشابه موضوعیت نخواهند داشت.

جلسه بررسی وضعیت، مشکلات و نحوه اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در پناهگاه حیات وحش میانکاله با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان این سازمان، استانداران استان های گلستان و مازندران، مدیران کل حفاظت محیط زیست این دو استان و برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

طرح گردشگری آشوراده شامل ساخت اسکله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت های مورد نیاز حضور گردشگران است و قرار است در ۳۸ هکتار اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha