۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبر: 85080242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب بیش از یک هزار حامی ایتام کرمانشاه در نخستین شب‌ قدر

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: در نخستین شب قدر امسال هزار و ۲۰ نفر از نیکوکاران برای سرپرستی از ایتام و فرزند محسنین در استان ثبت نام کردند.

«پیمان ترکمانه» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خیرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد حامی، ۷۰۰ نفر حتی کمک های خود را به ایتام و محسنینی که تحت سرپرستی خود قرار داده اند طی این مدت پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های جذب حامی ایتام در شب‌های قدر در استان افزود: همزمان با برپایی مراسم‌ شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در طرح اکرام ایتام کمیته امداد خمینی(ره) در همه مراکز و اماکنی که آیین های شب احیا در آنها برگزار می شود دایر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه اضافه کرد: هر نفر می‌تواند به عنوان حامی ایتام در طرح اکرام ایتام و محسنین (فرزندان دارای پدر از کارافتاده و نیازمند) کمیته امداد ثبت نام کند.

جذب بیش از یک هزار حامی ایتام کرمانشاه در نخستین شب‌ قدر

ترکمانه با بیان اینکه اجرای جذب حامی برای ایتام و طرح محسنین در دیگر ایام سال نیز تداوم دارد، گفت: خیرین علاقه مند به مشارکت در این طرح ها می توانند با مراجعه به پایگاه این اداره کل، دفترهای شهرستانی و در مناسبت های مختلف در طول سال اقدام کنند.

وی افزود: مردم همچنان می توانند با مراجعه به سایت اکرام به نشانی www.ekram.emdad.ir در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

ترکمانه یادآور شد: فرزندان ایتام و محسنین در استان کرمانشاه ۱۵ هزار و ۲۳۰ نفر هستند که ۳۳ هزار و ۹۱۷ حامی در استان حمایت از این فرزندان را برعهده دارند به طوری که در سال گذشته حامیان، ۸۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به ایتام و فرزندان محسنین کمک کردند.

جذب بیش از یک هزار حامی ایتام کرمانشاه در نخستین شب‌ قدر

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه اظهار کرد: سرانه کمک های ماهیانه دریافتی ایتام و محسنین در سال گذشته به ترتیب ۹۸۲ و ۱۷۳ هزار تومان بود.

ترکمانه در ادامه به اجرای طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح ۳۵ هزار پرس غذای گرم و ۱۳۹ هزار افطاری ساده در مجموع به ارزش چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ابتدای ماه رمضان بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر این نیز هشت هزار سبد معیشتی به ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومتن و به ارزش کلی پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بین خانوارهای بی بضاعت توزیع شده است.

وی افزود: مردم نوع‌دوست و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد، مراجعه به سایت امداد و یا شماره‌گیری کد دستوری #۸۸۷۷* یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ کمک‌های خداپسندانه خود را به این امر خیر اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۸۰ هزار و ۱۱۴ خانوار با بیش از ۱۶۹ هزار نفر جمعیت در این استان زیر پوشش چتر حمایتی این نهاد قرار دارند.

استان کرمانشاه دارای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه و مابقی در مناطق شهری زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha