۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱
کد خبر: 85080318
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

توسعه شهرستان‌های جنوب فارس با استفاده از ظرفیت های این منطقه

شیراز - ایرنا - استفاده از ظرفیت شهرستان های هفتگانه جنوب استان فارس جهت توسعه و پیشرفت این منطقه در دومین گردهمایی فرمانداران این منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان خنج روز سه شنبه در این گردهمایی خاطرنشان کرد: نزدیکی منطقه لارستان به حوزه خلیج فارس، وجود فرودگاه‌های بین‌المللی در لارستان و لامرد، ظرفیت بالای تجاری، وجود صنایع و صنعت توریسم از جمله ظرفیت های قابل توجه شهرستان‌های جنوبی فارس است.
توسعه شهرستان‌های جنوب فارس با استفاده از ظرفیت های این منطقه
بهادر اسفندیاری تاکید کرد: به طور قطع با همدلی، همفکری و خودباوری مسوولان استان و استفاده از ظرفیت های موجود منطقه می توان بیش از پیش توسعه و پیشرفت این منطقه را رقم زد.

به گفته وی، لارستان در گذشته منطقه بسیار وسیعی بوده و شهرستان‌های کنونی جنوب فارس هم بخشی از این منطقه محسوب می شدند و مردمان آن نیز در مذهب، فرهنگ و زبان اشتراک فراوانی داشته‌اند.

اسفندیاری با اشاره به نقش علمای برجسته و عالمی همچون مرحوم آیت اللهی، مرحوم شیخ عبدالرزاق ابونجمی و مرحوم آیت الله سیدمجتبی موسوی در ایجاد وحدت و برادری در منطقه لارستان، یادآور شد: وجود چنین شخصیت های بارز و ارزنده ای ما را وادار می کند تا در حفظ میراث گرانبهای این علمای بزرگ بکوشیم تا جایگاه واقعی این منطقه در کشور حفظ شود.

توسعه شهرستان‌های جنوب فارس با استفاده از ظرفیت های این منطقه


موانع پیش روی پیشرفت منطقه جنوب فارس بایستی برداشته شود

فرماندار شهرستان لارستان نیز در این گردهمایی گفت: منطقه لارستان از گذشته های دور دارای ظرفیت های بسیار فراوانی برای حرکت در مسیر پیشرفت بوده و بایستی امروز و با تمام توان موانع پیش روی منطقه مورد شناسایی قرار بگیرد تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

داریوش دهقان تصریح کرد: انرژی، تاجر پروری، خیرپروری، دسترسی به دریا، وجود فرودگاه های بین‌المللی و مشترکات فرهنگی از جمله ظرفیت های بی نظیر این منطقه است.

وی ادامه داد: اگر این ظرفیت ها در کنار هم قرار بگیرند، بدون شک می تواند در سطح منطقه و کشور تاثیرگذار باشد اما برخی دلایل و مسایل باعث شده تا ظرفیت های یاد شده در خدمت پیشرفت جنوب استان قرار نگیرد و فرصت ها با عملکرد جزیره ای یکی پس از دیگری از بین برود.


توسعه شهرستان‌های جنوب فارس با استفاده از ظرفیت های این منطقه

رفع اختلافات با تمرکز بر مشترکات

حمزه محمدی، فرماندار شهرستان مُهر نیز اظهار کرد: برای رفع برخی اختلافات موجود در جنوب استان فارس بایستی تمرکز برروی مشترکات فرهنگی و انجام فعالیت های فرهنگی صورت بگیرد.

به گفته وی، برای رسیدن به نقطه ایده آل، علاوه بر تمرکز برروی مباحث اقتصادی منطقه، از حداکثر توان و ظرفیت داخلی شهرستان های منطقه نیز بهره لازم را ببریم.

وی ادامه داد: برای توسعه منطقه جنوب فارس نیازمند ارایه یک راهبرد و برنامه قوی هستیم تا با شناسایی هر چه بهتر مسیر، گام های اساسی را توسعه منطقه برداریم.

به گزارش ایرنا، در این گردهمایی فرمانداران شهرستان‌های هفتگانه جنوب فارس شامل خنج، لارستان، اوز، مُهر، لامرد، گراش و جویم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha