آتش‌نشانی کرمانشاه با ۴۶ دستگاه خودرو در حالت آماده‌باش است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان آتش نشانی کرمانشاه از آماده‌باش این سازمان در پی هشدار سیلاب توسط سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: آتش نشانی با ۴۶ دستگاه خودرو امدادی آماده ارائه خدمات به مردم است.

«فرهاد فرهودی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود:: همزمان با هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیلاب در شهر کرمانشاه، ایستگاه های ۱۱ گانه سازمان آتش نشانی و تیم عملیات ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه به حالت آماده باش در آمدند.

وی اضافه کرد: سازمان آتش نشانی کرمانشاه با ۴۶ دستگاه خودرو عملیاتی سبک و سنگین، با شماره تماس ۱۲۵ آماده خدمت رسانی به همشهریان کرمانشاهی است.

آماده‌باش فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه نیز سه شنبه‌شب با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اعلام کرد: تمامی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در آمادگی کامل برای مواجهه با خطرات احتمالی ناشی از بارش های سنگین در روزهای آخر هفته باشند.

«محمدطیب صحرایی» افزود: با توجه به اعلام هشدار نارنجی توسط هواشناسی استان، دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و فرمانداری ها باید برای مواجهه با سیلاب‌ و یا خطرات ناشی از آن در آمادگی کامل و صددرصدی باشند تا خسارت جانی و مالی احتمالی متوجه هم استانی‌های عزیز نشود.

وی تاکید کرد: این مجموعه‌ها باید در کنار عمل به وظایف سازمانی خویش، دستوراتی که در نشست اضطراری مدیریت بحران استان صادر شد را به شکل مطلوب و با حساسیت حداکثری انجام دهند.

صحرایی تاکید کرد: اگر حادثه سیل و یا آبگرفتگی در نقطه‌ای از استان رخ داد دستگاه‌ها باید با توجه وظایف سازمانی و با هماهنگی و همکاری در حداقل زمان ممکن وارد عمل شوند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمالاً تگرگ با ورود یک سامانه بارشی قوی به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان هشدار قرمز صادر کرد.

براساس این هشدار وقوع رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و احتمال طغیان برخی رودخانه ها، انسداد برخی راه‌های روستایی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، گاز و آب پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha