سیلاب موجب آبگرفتگی ۲۸ واحد مسکونی و تجاری در شهر کرمانشاه شد
عکس تزیینی است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: براثر بارندگی‌های شدید اخیر و بروز سیلاب در برخی نقاط شهر، ۲۸ واحد مسکونی و تجاری دچار آبگرفتگی شد.

«فرهاد فرهودی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی شدید و به دنبال آن جاری شدن سیلاب موجب آبگرفتگی واحدهای مسکونی و بروز خساراتی برای ساکنان تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری این شهر شد.

وی اضافه کرد: این آبگرفتگی ها عمدتا شامل منازل مسکونی است که در مناطق تعاون، سجادیه و شهرک معلم شهر کرمانشاه روی داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: نیروهای امدادرسان با استفاده از خودروهای کف کش و لجن کش و نیز پمپ های آب از نخستین ساعات بامداد امروز در حال اجرای عملیات تخلیه آب از این واحدهای مسکونی و تجاری هستند.

فرهودی با بیان اینکه خوشبختانه این سیلاب ها تلفات جانی نداشته است یادآور شد: نیروهای امدادی آتش نشانی همچنین برای ۱۲ دستگاه خودرو نیز که در سیلاب سطح خیابان ها و معابر عمومی گیر افتاده بودند عملیات رهاسازی انجام دادند.

وی افزود: در پی هشدار سیلاب توسط سازمان هواشناسی در روز گذشته، آتش نشانی شهر کرمانشاه با ۴۶ دستگاه خودرو امدادی به حالت آماده باش درآمد.

فرهودی افزود: همزمان با این هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیلاب در شهر کرمانشاه، ایستگاه های ۱۱ گانه سازمان آتش نشانی و تیم عملیات ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه نیز به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز سه شنبه نسبت به بارش بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمالاً تگرگ با ورود یک سامانه بارشی قوی به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی هشدار سطح قرمز صادر کرد.

براساس این هشدار وقوع رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و احتمال طغیان برخی رودخانه ها، انسداد برخی راه‌های روستایی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، گاز و آب پیش بینی شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha