۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85080733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ نفر در کردستان خون اهدا کردند

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85080733
 ۳۰۰ نفر در کردستان خون اهدا کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: در نخستین شب قدر(۱۹ رمضان)، ۶۰۰ نفر در شهرهای سریش‌آباد و بیجار به مراکز سیار خونگیری مراجعه کردند که ۳۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

محمدسعید کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نخستین شب قدر ۲۰۰ نفر در سریش آباد به پایگاه مرکز انتقال خون مراجعه کردند که ۱۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه پایگاه خونگیری در مرکز خدمات بهداشتی و درمانی شهدای این شهر مستقر شد، افزود: با توجه به اینکه همه ساله در ماه رمضان ذخایر خونی در کشور و استان با کاهش مواجه می‌شود، از این رو از تمام مردم و شهروندان درخواست داریم با نذر خون خود مراکز درمانی و بیمارستانی را برای خدمات دهی به بیماران یاری دهند.

مدیرکل انتقال خون کردستان ادامه داد: در شب نوزدهم ماه رمضان، پایگاه فوریتهای پزشکی بیجار نیز اقدام به پذیرش اهداکنندگان خون در این شهرستان کرد.

کریمیان یادآور شد: مطابق گزارش مسئول فوریتهای پزشکی بیجار، از ۴۰۰ متقاضی اهدای خون، ۱۶۲ نفر پذیرش و در نهایت ۱۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: این طرح توسط سازمان انتقال خون استان کردستان هرساله در شبهای قدر بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا ۱ بامداد در پایگاه انتقال خون اجرا می‌شود و این پایگاه در شبهای ۲۱ و ۲۳ رمضان مستقر و آماده خون گیری از شهروندان است.

مدیرکل انتقال خون کردستان نیاز به خون را نیازی همیشگی اعلام کرد و یادآور شد: از هر کیسه خون، سه فرآورده شامل گلبول قرمز متراکم، پلاکت و پلاسما تولید می‌شود که هر فرآورده جان یک بیمار را نجات می‌دهد.

کریمیان بیان کرد: اهدای خون موجب جایگزینی گلبول‌های جدید می‌شود و به تحریک سیستم ایمنی و تقویت آن کمک شایانی می‌کند.

۲۲ مرکز درمانی مصرف کننده خون در استان کردستان وجود دارد و ۲ مرکز انتقال خون ثابت در سنندج و سقز نیز به مردم خدمات ارائه می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha