۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85081217
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قلب‌هایی که برای سرزمین اشغالی می‌تپد

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۰
کد خبر: 85081217
قلب‌هایی که برای سرزمین اشغالی می‌تپد

بجنورد- ایرنا- مردم سرزمین قومیت ها امروز همانند سال های گذشته نفرت و انزجار خود را از رژیم منحوس، نسل‌کش، منفور و کودک‌کش صهیونیستی اعلام کردند؛ آمدند تا با مردم مظلوم فلسطین هم نوا و یکی شوند.

قدس، ای یادگار انبیا در زمین! سلامت می کنم؛ به گستردگی اندوه هایت، به لحظه هایی که ایستادی در آتش و خون.

ایستادی و شانه هایت را که روزگاری مأمن وحی الهی بود، در هم شکستند و قلبت را با دشنه دژخیمان چکمه پوش تاریخ از هم دریدند، تا مگر آتش محبت و نور خداوند را از دل و جانت بیرون کشند. ایستادی؛ بالاتر از سیاهی ها.

چه غم انگیز است سرگذشت تو، ای سرزمین صلح! ای سرزمین خلاصه خوبی ها!

به تمامی زخم هایت، با تمام واژه های سپیدم، سلامت می کنم؛ سلامی به گستردگی اندوه هایی که قلب تو را اشغال کرده است.

سلام می کنم تو را، که خداوند می فرماید: «إنَّ الأَرْضَ لِلّهِ یُورِثُها مَنْ یشِاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقین؛ زمین ملک خداست و او به هرکس از بندگان خواهد وا گذارد و حسن عاقبت و پیروزی مخصوص اهل تقواست».

اینجا میدان شهید بجنورد و امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است و امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ این روز را برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیست در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند.

مردم این دیار نیز بنابر پیرو رهنمودها و نامگذاری این روز توسط امام راحل با حضور گسترده خود در این راهپیمایی به مقام معظم رهبری لبیک گفته تا به جهانیان ثابت کنند ظلم پایدار نیست و همبستگی و وحدت بین مسلمانان بیش از گذشته انسجام دارد.

راهپیمایان روزه‌دار خراسان شمالی در حمایت از آزادی قدس و سرزمین‌های فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از ۳۲ نقطه شهرها و روستاهای استان از کوچه و خیابان ها در حرکت اند؛ یکی دست فرزند نونهالش را در دست گرفته، یکی ویلچر پدربزرگش را به سوی میعادگاه یوم اللهی دیگر رهنمون می شود و آن یکی"پلاکارد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا " در دست.... می آیند و می آیند تا به اقیانوس ملتی بپیوندند که بیش از سه دهه است به آرمان مقدس خمینی کبیر در حمایت از قدس عزیز پایبند و وفادار مانده اند و بازهم در لبیک به فرمان رهبر و مقتدایشان، آمده اند که بگویند " قدس پاره تن اسلام است و باید به دامان اسلام و مسلمین بازگردد".

مردم را نمی توان از یکدیگر تفکیک کرد چرا که از هر قشری حضور دارند پیر و جوان، زن و مرد، کودک و سالخورده، خانواده های معظم شهدا، جانبازان ، ایثارگران، روحانیون و مدیران و مسوولان همه در کنار یکدیگر در راهپیمایی که پرچم‌های فلسطین، گروه‌های مقاومت و تصاویر شهیدان مقاومت را در دست دارند بار دیگر پایبندی خود به آرمان آزادی قدس را یادآور شدند.

همگی آمده‌اند؛ زیرا فرقی نمی‌کند که در کدام گروه سیاسی یا فعالیت اجتماعی قرار داشته باشند وقتی صحبت از دشمن مشترک می‌شود تمامی این واژگان رنگ باخته و رنگ همدلی به خود می‌گیرد.

ناگفته نماند اما در این بین حضور کهنسالان با دستان لرزان و عصا به دست چه بسا که بسیاری از آنها با ویلچر آمده اند آنان که زمانی جوان بودند به فرمایشات رهبر انقلاب امام خمینی(ره) بپا خواستند و سرزمین خود را از چنگال بیگانگان نجات دادند و ظلم را برای همیشه ریشه کن کردند، اکنون عزتمندند در این راهپیمایی بیش از دیگران به چشم می خورد امروز نیز در کنار جوانان آمده اند تا بگویند ظلم و ستم پایدار نیست و اگر جهان اسلام یکی شود و یک صدا شود به طور حتم این رژیم کودک کش از بین خواهد رفت و روزی خواهد رسید که دیگر نام و اثری از آنها نمی ماند.

روز قدس سال ١۴٠۲ در تاریخ به یادگار خواهند ماند و آیندگان از مردمانی که امروز در صحنه آمده‌اند تا فریادگر مبارزه با ظلم و جور باشند قطعاً این پرسش را مطرح می‌کنند که تا چه زمانی باید بر آرمان‌ها استوار بود؟ و جواب روشنی خواهند یافت با این مضمون که تا از بین رفتن ظالمان باید جنگید و پای آرمان‌های انقلاب ایستاد.

امسال راهپیمایی روز قدس را نسل جوان نظام اسلامی به یاد تمامی جوانانی که الآن سنگ در دست با سینه ای ستبر در مقابل سربازان تا دندان مسلح اسراییل ایستاده اند، اداره کردند.

روز قدس امسال رنگ و بویی تازه به خود گرفته بود و مردم بوی آزادی و آزادگی را از فرسنگ ها دورتر با زبانی روزه استشمام می کردند.

امسال مردم برای آزادی قدس آمده بودند که با سقوط این غاصب کودک کش، جهان اسلام را به نابودی غده سرطانی منطقه اسراییل غاصب امید وارتر کنند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی با شکوه ضد صهیونیستی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از آرمان و مبارزات مقدس ملت مظلوم فلسطین و کشورهای اسلامی اشغالی حمایت، و سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایات سران استکبار بویژه آمریکا و رژیم نژاد پرست اسراییل را در سرزمین های اشغالی بشدت محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha