رییس سازمان نوسازی مدارس: ظرفیت خیران در مدرسه‌سازی مورد توجه باشد

سمنان- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: استفاده از ظرفیت خیران و بخش‌های مختلف برای ساخت، بهسازی و تجهیز مدرسه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز پنجشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان ابراز کرد: سمنان جزو استان‌های باسواد کشور است و باید در زمینه تامین زیرساخت‌های آموزش و پرورش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت خیران و بخش‌های مختلف برای ساخت، بهسازی و تجهیز مدرسه‌های استان سمنان از راهکارهای توسعه زیرساختی حوزه تعلیم و تربیت برای رفع کمبودها است.

وی با اشاره به طرح شهید عجمیان افزود: استان سمنان این ظرفیت را دارد که در اجرای این طرح در قالب طرح جهادی عدالت در زمینه رنگ‌آمیزی دیوارهای مدرسه‌ جزو استان‌های برتر کشور باشد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: توصیه ائمه جمعه در زمینه ترغیب و توصیه آحاد جامعه در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی و بهسازی مدرسه‌ها موثر است و ورود ائمه جمعه و دعوت آنان به این امر کمک بزرگی به نهضت مدرسه‌سازی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: مدرسه‌ها پایگاه فرهنگی باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به فعالیت قرآنی بیش از هشت هزار دانش آموز در استان سمنان، تصریح کرد: مدرسه‌ها باید پایگاه فرهنگی باشد و ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی و ترویج و تقویت آموزه‌های دینی در آموزش و پرورش مورد توجه ویژه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در این دیدار افزود: حمایت از خیران در ادامه جذب تعهدات، تجلیل و تکریم در زمینه مدرسه‌سازی مورد توجه باشد تا این روند خیر و خداپسندانه ادامه‌دار باشد و همگان به این مسیر ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به کمبود فضای قرآنی در استان سمنان، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در زمینه فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی عملکرد خوبی دارد.

امام جمعه سمنان گفت: تکمیل طرح‌ نیمه تمام آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد و از ظرفیت خیران در این بخش استفاده شود.

سمنان جزو ۶ استان برتر کشور از لحاظ سرانه ورزشی و آموزشی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: سمنان از لحاظ سرانه آموزشی و ورزشی ششمین استان کشور است.

امیرحسین قزوینیان در این نشست افزود: استانداردسازی سامانه های سرمایشی و گرمایشی در ۵۷۲ مدرسه استان سمنان با پیشرفت کاری ۹۸ درصد در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: از سال ۱۳۹۹ به بعد مدرسه خشتی و گلی در استان سمنان برچیده شد و تنها یک مدرسه سنگی و گلی در استان وجود دارد که برای ایجاد فضای آموزشی استاندارد و جمع شدن این مدرسه قراردادها امضا شده است.

وی با اشاره به ظرفیت خیران در مدرسه‌سازی، بیان کرد: تلاش می‌شود با حمایت خیران و تامین اعتبارات ساخت فضای آموزشی افزایش یابد.

وی با اشاره به تلاش برای افزایش فضای قرآنی و توجه به پیوست فرهنگی، افزود: ۳۰ نمازخانه با همراهی بخش‌های مختلف در استان سمنان ایجاد شد.
۲۲ مدرسه ۲ نوبته در استان سمنان وجود دارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: سمنان جزو استان‌هایی است که طی ۲ سال گذشته در آن مدارس ۲ نوبته از ۱۸ به ۲۲ مدرسه افزایش یافته است و انتظار می‌رود با تامین اعتبارات و ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس این مشکل رفع شود.

عادل خالقی ادامه داد: سمنان از لحاظ درآمد اختصاصی دارای کمترین درآمد و جزو استان‌های آخر کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۳ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز طی یکسال گذشته به جمعیت دانش‌آموزی استان سمنان افزوده شد و باید متناسب با افزایش دانش‌آموزان افزایش تعداد مدارس با تامین اعتبارات پیش‌بینی شود.

حضور در گلزار شهدای گمنام، دیدار با استاندار، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خیران مدرسه‌ساز، دیدار با خانواده شهید عباس دانشگر، بازدید از طرح‌های آموزشی، ورزشی و پرورشی، بخشی برنامه‌های سفر یک روزه رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha