۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85081387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سئول: شلیک موشک توسط کره‌شمالی اقدامی به شدت تحریک‌آمیز است

تهران- ایرنا- کره جنوبی، شلیک بامداد پنجشنبه موشک بالستیک توسط کره شمالی را محکوم کرد و آن را یک اقدام به شدت تحریک‌آمیز دانست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی اعلام کرد این اقدام کره شمالی نه تنها موجب وحشت ساکنین شمال ژاپن شده بلکه «هشدار پناه‌گرفتن» را در «جزیره هوکایدو» فعال کرده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که در حالت آماده باش قرار دارد و با آمریکا به عنوان متحد اصلی خود در ارتباط است.

به گفته یک مقام ارتش کره جنوبی، موشک شلیک شده به احتمال زیاد بخشی از آزمایش سامانه تسلیحاتی جدید کره شمالی بوده که در آخرین رژه نظامی این کشور به نمایش گذاشته شده بود.

این مقام نظامی کره جنوبی ادامه داد سئول درحال بررسی مسیر و برد این موشک است که به گفته وزارت دفاع کره جنوبی یک موشک سوخت جامد بوده است.

بر اساس این گزارش،‌ هشدار پناه گرفتن در جزیره هوکایدو در شمال ژاپن پس از مشخص شدن فاصله محل سقوط موشک از این جزیره، لغو شده است.

نمایندگان هسته‌ای سه کشور کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، پرتاب این موشک را محکوم کردند. در این میان آمریکا، علاوه بر محکوم کردن اقدام کره شمالی، پیشنهاد برای گفت‌وگو با این کشور را تجدید کرد.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: درها به روی دیپلماسی بسته نشده، اما کره شمالی باید فورا اقدامات بی‌ثبات کننده خود را متوقف و در عوض تعامل دیپلماتیک را انتخاب کند.

کره شمالی به برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه واکنش خشمگینی نشان داده است.

خبرگزاری کره شمالی در همین رابطه، هدف آمریکا و متحدانش از این برگزاری رزمایش‌ها را آمادگی برای «یک جنگ تمام عیار» خوانده که پیونگ یانگ را ناچار می‌کند تا به دنبال «اقدام عملی قدرتمند» از جمله گزینه‌های نظامی باشد.

پیونگ یانگ در هفته‌های اخیر چندین اقدام نظامی انجام داده و از کلاهک‌های هسته‌ای جدید و کوچک‌تر رونمایی کرده است. این کشور همچنین یک پهپاد تهاجمی زیردریایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد.

آزمایش‌های نظامی کره شمالی در حالی است که منابع خبری کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است نشست سه جانبه با آمریکا و ژاپن روز جمعه در سطح مقامات نظامی عالی رتبه سه کشور در آمریکا و درمیانه افزایش تهدیدهای کره شمالی در منطقه برگزار شود.

آخرین نشست مذاکرات سه جانبه نمایندگان وزیران دفاع این سه کشور به شکل مجازی در سال ۲۰۲۰ برگزار شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha