۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85081545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: آمریکا از تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره خودداری کند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین در پی شلیک بامداد پنجشنبه یک موشک توسط کره شمالی و سپس محکوم کردن آن توسط آمریکا،‌ کره جنوبی و ژاپن، طرفین را به خویشتن داری دعوت کرده و از دولت آمریکا، برداشتن گام‌های مشخص در جهت کاهش تنش‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، وانگ ونبین در نشست خبری روز پنجشنبه خود افزود: پکن از آمریکا می‌خواهد تا در جهت جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه شبه جزیه کره گام‌های محکم بردارد.

وی با بیان اینکه افزایش تنش در این منطقه دلایل خاص خود را دارد،‌ خاطر نشان کرد: آمریکا به تازگی رزمایش‌های گسترده‌ای در این شبه جزیره انجام داده و تسلیحات راهبردی خود را به این منطقه فرستاده است.

این مقام وزارت خارجه چین با ابراز امیدواری نسبت به خویشتن داری طرفین و خودداری از تقابل و اعمال فشارها،‌ خطاب به آمریکا تاکید کرد: ایالات متحده باید گام‌های مشخصی در پاسخ به "نگرانی‌های مشروع" کره شمالی بردارد و شرایط را برای کاهش تنش‌ها و از سرگیری گفت‌وگوها فراهم کند.

بامداد پنجشنبه دولت ژاپن به دنبال شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی، هشدار صادر کرده و از ساکنان منطقه هوکایدو در شمال این کشور خواسته بود به دلیل احتمال سقوط این موشک در آن محدوده، در ساختمان‌ها، ایستگاه‌های مترو و دیگر پناهگاه‌ها پنهان شوند. اما این هشدار پس از اطمینان از امنیت ساکنین و فاصله محل سقوط موشک با آن لغو شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha