۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85081500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: تکریم از معلمان باید در جامعه نهادینه شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تجلیل و تکریم از مقام معلم باید در جامعه نهادینه شود و در همه عرصه ها جایگاه آن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: معلمان از تاثیرگذارترین افراد در پرورش فکری و معنوی نسل آینده هستند که همواره باید به شان و جایگاه آنها در جامعه توجه شود.

وی افزود: این قشر عرصه تعلیم و تربیت اولین قلم را به دست فرزندان ما می دهند و پرورش آنها را تا کسب مدارج عالی در سطوح ملی و بین المللی بر عهده دارند بنابراین تجلیل از آنها باید باشکوه انجام شود.

حسین نژاد با تاکید بر بزرگداشت باشکوه هفته معلم خاطرنشان کرد: بزرگداشت هفته معلم چنان با ارزش است که برای نسل های آینده نیز این موضوع باید فرهنگ سازی شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: همچنین تکریم مقام معلمان باید در هفته معلم با کیفیت‌ و متفاوت‌ تر از سال‌های گذشته برگزار و برنامه‌های متنوعی برای آن پیش بینی شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی نوبت خرداد و تاثیر معدل آن در آزمون سراسری گفت: به دلیل اهمیت ویژه این امتحانات ضروری است دانش آموزان را از اهمیت این امتحانات آگاه و حساسیت های لازم را در این خصوص ایجاد کنیم.

هم اکنون ۲ هزار و ۳۸ آموزشگاه با هشت هزار و ۷۵۱ کلاس درس در سطح استان فعال است که در مجموع ۲۴۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیل آموزش و پرورش مدارس عادی و استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: همچنین ۱۳ هزار و ۵۹ معلم در این مدارس مشغول به تدریس هستند.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در جمهوری اسلامی در تاریخ ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است و متناسب با این نامگذاری از فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش تجلیل و قدردانی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha