۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1414
کد خبر: 85081566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین واحد سرم‌سازی بخش خصوصی کشور در اردبیل در دست اجراست

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل گفت: بزرگترین واحد تولید سرم بخش خصوصی در کشور در حال طی آخرین مراحل اجرایی است و طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا سید حامد عاملی در جریان بازدید از شهرک صنعتی اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: تقریبا تمام کارهای این واحد تولیدی انجام شده است و با تامین سرمایه در گردش طی ماههای آتی امکان بهره برداری از آن با بیش از ۲۵۰ نفر اشتغال فراهم خواهد شد.

وی همچنین گفت: علاوه بر این سال گذشته با قراردادی که با مجموعه وزارت کشور برای تولید مینی بوس منعقد شد و همچنین طرح توسعه این واحد و تولید کشنده‌ها اقداماتی انجام گرفت و ظرف ماه‌های آینده شاهد فعال شدن این بخش نیز خواهیم بود.

عاملی یادآورشد: سال گذشته برای پست دوم برق شهرک صنعتی با یک هزار میلیارد ریال اعتبار تامین شد که کارهای آن هم انجام شده است و این پروژه هم ۱۵ اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در زمینه تولید پنل‌های خورشیدی میکرو اینجکشن هم در دست پیگیری است و امیدواری امسال این واحد تولیدی را هم به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ایرنا سلول‌های خورشیدی میکرو، سلول‌های فتولتائیک کوچکی هستند که به دلیل فناوری به کار رفته در ساخت آنها، نسبت به سایر انواع سلول‌های خورشیدی توانایی بیشتری در جذب نور دارند. این سلول‌ها دو برابر سلول های خورشیدی عادی از نور جذب شده استفاده می‌کنند و به دلیل فناوری ارزان قیمت از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه هستند.

علاوه بر این اندازه کوچک این سلول‌ها به آنها اجازه می دهد که گرما را پراکننده کنند؛ به همین دلیل بدون نیاز به سیستم‌های خنک‌ کننده اضافی خنک می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha