استاندار اردبیل: تولید محصولات استراتژیک برای جلوگیری از هدررفت آب در اولویت باشد

اردبیل-ایرنا-استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از آب گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب باید تولید محصولات استراتژیک در اولویت باشد.

به گزارش ایرنا سیدحامد عاملی در شورای مدیریت منابع آب استان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از آب در مصارف شرب و کشاورزی لازم بوده و باید با همکاری همه حوزه‌ها، برنامه مدیریت آب استان اردبیل طوری اجرا شود که کم‌ترین مشکل را در این راستا شاهد باشیم.

وی افزود: در اراضی شمالی استان اردبیل به‌دلیل کمبود آب باید سهم شهرستانی مشخص و با توجه به آن سهم، اراضی تحت کشت تعیین شود که این اقدام در مدیریت مناسب وضعیت کم‌آبی تأثیرگذار خواهد بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با بررسی و مدیریت منابع آبی و ضرورت کشت دوم، باید اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم ارائه شده و در صورت نبود منابع آبی، پیشگیری از کشت در موعد مناسب اعلام شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این باید تولید محصولات استراتژیک با هدف جلوگیری از هدررفت آب در اولویت باشد.

عاملی ادامه داد: با توجه به کاهش ۴۰درصدی بارش‌ها نسبت به بلندمدت، لازم است مردم از طریق رسانه‌ها از وضعیت بارش‌ها و کم‌آبی حاکم بر استان اردبیل مطلع شوند.

وی گفت: این اطلاع‌رسانی‌ها از وضعیت منابع آبی باید مستمر باشد تا مردم با اطلاع از تأثیر خشکسالی، در روند مصرف بهینه آب شرب و کشاورزی پیش‌قدم باشند تا مشکل کم‌آبی با کم‌ترین هزینه رفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha