۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۳۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85082070
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

گیلانیها در سومین شب از لیالی قدر با پروردگار مناجات کردند

رشت _ ایرنا _ مراسم ویژه سومین شب از لیالی قدر با حضور پرشور مردم در مناطق مختلف گیلان در فضایی معنوی با راز و نیاز با پروردگار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم احیا سومین شب قدر شامگاه پنجشنبه با حضور روزه داران و اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیه ها و امامزادگان در شهرستان های مختلف استان گیلان با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) انجام شد.

گیلانی ها در آخرین شب از شب های پرفضیلت قدر با قرائت دعای جوشن کبیر و فریاد الهی العفو و الغوث الغوث و به سرگرفتن قرآن در فضای معنوی به دعا و نیایش پرداختند.

مراسم سومین شب از لیالی قدر در مزار شهدا در رشت مرکز گیلان حال و هوای معنوی خاصی داشت، در این مراسم اقشار مختلف مردم در کنار خانواده های شهدا بر مزار شهیدان دعای جوشن کبیر قرائت کرده و قرآن به سر گرفتند.

آیین احیاء سومین شب قدر در رشت مرکز استان گیلان نیز با حضور و سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) مداحی زاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در آیین احیاء شب قدر با بیان اینکه خداوند در بیان عظمت این شب سه مطلب دارد، گفت: شب قدر از هزار شب برتر است، شب نزول الهی بوده و در این شب فرشتگان از آسمان به زمین آمدند. هیچ کس جز خداوند حقیقت شب قدر نمی داند، آنچه در تعالیم دینی گفته اند اینکه در لیالی قدر بیدار باشید و از خداوند حاجات مشروع طلب کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش در تشریح اهمیت رابطه انسان با جامعه افزود: از جمله دلایلی که بر احیاء و حضور در مراسم های شب هایی چون قدر در آن توصیه شده آن است که انسان با جماعت و در جامعه می تواند رشد یابد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسان تا زمانی که در میان مردم و در جمع است و خود را فداکار و در خدمت آنان بداند، مورد لطف و نظر خداوند است، عنوان کرد: کسانی که در نظام دینی و ولایی به مردم خدمت می کنند ثواب کارشان نسبت به دیگران ۲ چندان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: رابطه انسان با خود، با خدا ‌و جامعه سه رابطه ای است که در تعالیم دینی بر آن تاکید فراوان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha