۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 1104
کد خبر: 85082076
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارشناس عراقی: پیش بینی امام خمینی با اعلام روز جهانی قدس در حال تحقق است

بغداد-ایرنا- دکتر «ابتهال  التمیمی» پژوهشگر سیاسی عراقی می گوید اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی نشان دهنده زوال آن در سایه روز جهانی قدس است.

التمیمی در گفت و گو با ایرنا می افزاید: روز قدس سنگ بنایی که آن را امام خمینی (ره) قرار داد نه فقط برای دفاع از بیت المقدس به عنوان قبله اول بلکه برای اعلام نزدیک شدن زوال رژیم مجرم صهیونیستی.

به گفته این پژوهشگر عراقی «امروز ما آن پیش بینی امام خمینی را در حال تحقق می بینیم و ابعاد تاثیر و انتشار آن را در همه جهان و نیز اثر آن را در عمق توده اجتماعی اسرائیلی می یابیم.»

کارشناس عراقی: پیش بینی امام خمینی با اعلام روز جهانی قدس در حال تحقق است
ابتهال التمیمی

التمیمی می افزاید: بزرگترین گواه این اعلام زوال به مدد روز جهانی قدس، مهاجرت اسرائیلی ها به اروپا است و این در حالی است که پیش تر، فلسطین سرزمین آرزوهایشان بود. به زودی در قدس نماز خواهیم خواند.

عراق امروز جمعه، شاهد دهها مراسم در شهرهای مختلف از جمله بغداد، کربلا، نجف، تکریت صلاح الدین و حله در حمایت از آرمان فلسطین و گرامیداشت روز جهانی قدس خواهد بود.

تحت نام «کرانه باختری سپر قدس است»، برخی گروه ها و فعالان عراقی، فراخوان برگزاری تجمع همبستگی با مردم فلسطین و یاری آن را در روز جهانی قدس داده اند.

در این فراخوان از مردم عراق به ویژه پایتخت نشینان دعوت شده است تا ساعت ۱۵ روز جمعه در همراهی با مردم فلسطین و در راستای تحقق آزادی فلسطین در خیابانی به همین نام در بغداد (شارع فلسطین) گردهم آیند و روز جهانی قدس را پرشکوه تر از هر سال برگزار کنند.

کارشناس عراقی: پیش بینی امام خمینی با اعلام روز جهانی قدس در حال تحقق است
دیوارنگاره روز قدس در میدان فردوس بغداد

همچنین در بغداد، همزمان و به مناسبت روز جهانی قدس، چندین اندیشکده و مرکز فرهنگی از جمله مرکز پژوهش های راهبردی «العراق» و مرکز بررسی های راهبردی «عصر» در دانشگاه «المستنصریه» عراق، نشست هایی برای بحث و بررسی ابعاد مختلف مساله فلسطین برگزار خواهند کرد.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز که به عراق سفر و با مقام های عراقی دیدار کرده است امروز سخنران اصلی مراسم روز جهانی قدس در بغداد خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha