۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85082155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روز قدس تجلی قیام علیه ظالم و حمایت از مظلوم است

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله بروجردی با تاکید بر حضور قشر دانشگاهی و نخبگان در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور همگانی مردم در این تجمع، تجلی قیام علیه ظالمان و حمایت از مظلومان است.

احسان یاوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما بعنوان جامعه دانشگاهی چه با دید مذهبی و اعتقادی و یا با دید ملی و میهنی به مساله حضور رژیم غاصب اسرائیل در منطقه بیندیشیم، حمایت از مردم زجر کشیده فلسطین و قیام علیه رژیم اسرائیل را وظیفه خود می دانیم و بر خود لازم می دانیم که در این مسیر گام برداریم.

وی گفت: بی شک راهپیمایی همگانی در این روز تجلی حمایت از مظلومان فلسطینی و محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل می باشد و نشان دهنده همبستگی و اتحاد ملت ایران اسلامی در حمایت از مظلومان و قیام علیه ظالمان است.

یاوری با تاکید بر اینکه شرکت در راهپیمایی این روز یک ضرورت همگانی است ادامه داد: خودباوری مردم فلسطین علیه اشغالگران غاصب بسیار ارزشمند است و با شکل گیری روحیه جهادی در نسل جوان فلسطین، رعب و وحشت به جان اشغالگران غاصب افتاده است و نوید این را می دهد که رژیم غاصب اسرائیل سال های آتی خود را نخواهد دید.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال چه در ایران و چه در جهان ، نوعی حمایت از حرکت جهادی جوانان فلسطینی است.

یاوری با تاکید بر اینکه موضوع حمایت از مظلومان فلسطین را باید فراتر از اختلاف نظرها و سلایق مختلف دید تصریح کرد: نخبگان جامعه به این مساله واقف هستند که باید فراتر از همه اختلاف نظرهای سیاسی و بر محور وحدت امت اسلامی به این موضوع توجه کرد.

وی یا یادآوری اینکه ضرورت توجه به روز قدس را بر مبنای آموزه های دینی می توان بررسی کرد گفت: بنا بر این آموزه ها، دفاع از مظلوم و قیام علیه ظالم مورد توجه قرار دارد و در مساله فلسطین نیز بیش از ۷۰ سال ظلم رژیم غاصب اسرائیل در این سرزمین آشکار است و همچنان هم ادامه دارد بنابراین باید علیه این ظلم اعتراض کرد.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: علاوه بر این، بیت المقدس یکی از اماکن مقدس مسلمانان می باشد که حرمت آن توسط رژیم غاصب اسرائیل شکسته شده و این دلیل مهم دیگری برای حضور در راهپیمایی روز قدس و حمایت از فلسطین است.

یاوری با اشاره به اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس و توجه به این روز جهانی از نظر سیاسی نیز قابل توجه است گفت: حضور اسرائیل تهدیدی برای همه کشورهای این منطقه و اساس بسیاری از تنش های غرب، جنوب غرب آسیا و خاورمیانه وجود رژیم فتنه گر و غاصب اسرائیل است.

وی با تاکید بر اینکه برگشت آرامش به این منطقه مستلزم حذف رژیم غاصب اسرائیل است اظهار داشت: با برچیده شدن این رژیم می توان به ایجاد آرامش در منطقه امیدوار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha