۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85082284
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فریاد «القدس لنا» از قبله تهران بلند شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85082284
فریاد «القدس لنا» از قبله تهران بلند شد

شهرری - ایرنا - اینجا قبله تهران، شهر ری است، مردم از ساعات اولیه امروز بار دیگر به صحنه آمدند تا با سر دادن فریاد "القدس لنا" مظلومیت مردم فلسطین را بار دیگر به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میدان بسیج شهرری از ساعتی قبل از شروع مراسم مملو از جمعیت است و فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به گوش می رسد.

فرقی ندارد از زن و مرد تا پیر و جوان امروز یک شعار می دهند و آن هم القدس لنا است؛ در گوشه میدان بسیج عده ای پرچم حزب الله و لبیک یا حسین در دست گرفته اند و برخی دیگر پرچم های ایران و فلسطین را تکان می دهند.

این است صحنه آخرین جمعه ماه رمضان که میراثی ماندگار از بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی بوده؛ پیرمردی ۷۰ ساله که سربند «ای قدس ما داریم می ائیم» بر بسته است به ایرنا می گوید: امام راحل هیچگاه از مساله فلسطین عدول نکرد و ما نیز هم در این قضیه کوتاه نمی آئیم.

او ادامه داد: همچنان فلسطین مهمترین مساله جهان اسلام است و این رژیم کودک کش به نابودی خود نزدیک است.

در بخشی دیگر از خیابان نواها و سرودهای به زبان عربی پخش می شود و عده ای نیز به صورت متحدالشکل بر روی پیراهن خود نماد قدس شریف بر تن دارند.

خانمی جوان هم به ایرنا گفت: به قول امام روز جهانی قدس روز اعلام مخالفت امت اسلامی با ظلم و بی‌عدالتی صهیونیست‌ها و حامیان‌شان است و ما تا پای جان پای آرمان هایمان هستیم.
فریادهای فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است فضا را پر کرده است

جمعیت به سمت حرم عبدالعظیم حرکت می کند و هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده و نابودی اسرائیل غاصب نیز به پایان خط نزدیک می شود.

اهالی قبله تهران هر چه فریاد داشتند بر سر رژیم کودک کش صهیونیستی زدند

نزدیک اذان ظهر است؛ اهالی قبله تهران در صحن امام علی(ع) حرم عبدالعظیم حسنی جمع شده اند تا با اقامه نماز جمعه، پازل فریادهای خود بر سر رژیم کودک کش صهیونیستی را در روز قدس تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تهران در روز قدس شاهد راهپیمایی کم نظیر و پرشماری بود اما نباید از حضور گسترده اهالی ری که به حق رهبر معظم انقلاب به این منطقه لقب قبله تهران داده اند، گذشت. با اینکه دیشب سومین شب قدر بود و اهالی مُلک ری تا سحر مشغول راز و نیاز و استغفار بودند اما این باعث نشد که در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و پرشکوه نداشته باشند.

سه راه ورامین صبح جمعه شاهد حماسه ای دیگر از مردم قلبه تهران بود

سه راه ورامین صبح جمعه شاهد حماسه ای دیگر از مردم قلبه تهران بود که فریاد می زدند این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده است؛ جمعیت شروع به حرکت کرد و فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا لحظه ای قطع نمی شد.

مردی ۴۷ ساله که همراه دختر کوچکش در این راهپیمایی شرکت کرده به ایرنا می گوید: ما مطیع رهبریم و به قطع در آینده نزدیک رژیم کودک کش صهیونیستی از صحنه روزگار محو می شود.

او حضور مردم را در این راهپیمایی گسترده عنوان کرد و گفت: مردم شهرری ولایتمدار هستند و لحظه ای از آرمان های انقلاب کوتاه نمی آیند. یک جانباز دفاع مقدس که به سختی خود را به راهپیمایی رسانده با نفس نفس زنان به ایرنا می گوید: بنده جانباز اعصاب و روان هستم و نیمی از ریه بنده شیمیایی است اما همین لحظه رهبرم اذن دهد به جنگ رژیم صهیونیستی می روم. او خاطرنشان می کند: آزادی قدس شریف آرمان تمام کشورهای مسلمان است که محقق می شود.

جمعیت خود را از راه بازار قدیم ری به صحن عبدالعظیم حسنی(ع) رسانده اند و اکنون زمان برپا کردن نماز جمعه ای است که به گفته بسیاری از راهپیمایان در آینده نزدیک در مسجدالاقصی اقامه خواهند کرد.

مردادماه سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) در تقویم رسمی کشور آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است، روزی که به گفته ایشان نه تنها روز فلسطین بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی و مقدمه‌ای برای بسیج عمومی اسلامی و تشکیل حزب مستضعفین در دنیا معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha