نظامیان اشغالگر قدس توانایی مقاومت ۲ روزه در مقابل غزه را هم ندارند

قشم - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظامیان اشغالگرا قدس توانایی مقاومت ۲ روزه در مقابل غزه را هم ندارند، گفت: این موضوع یک واقعیت است که صهیونیست ها در آخرین مرحله حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه این باریکه در عرض ۲ روز التماس کردند که آتش بس را قبول می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسماعیل کوثری روز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس شهرستان مرزی قشم افزود: روز قدس یادآور ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ (۱۳ رمضان ۱۳۹۹ه. ق) و صدور پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب در قرن معاصر و منادی حمایت از مظلومان جهان به ویژه ملت فلسطین است.

وی ادامه داد: روز قدس روز اسلام است، روز سرزمین و آب و خاک نیست، روزی است که امام (ره) به طرفداری از مظلومین و مستضعفین جهان به عنوان نمونه و الگو آن را نامگذاری کرده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: از آن روز به بعد باید بگوییم به لطف خدا این مسئله آنچنان جا افتاده است که امروز مردم آزاده و آزادیخواه در سراسر دنیا به طرفداری از ملت مظلوم فلسطین وارد صحنه می شوند و این روز را گرامی می دارند و اینجاست که باید بگوییم هر روز به لطف خدا این مسیر و حرکت تقویت شده و در حال نیرو افزایی است.

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نزدیک به ۲ سال از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی می‌ گذشت و رزمندگان اسلام با غلبه بر مشکلات دوران سخت ماه‌ های اولیه جنگ روی ریل پیروزی افتاده بودند و عملیات‌ های پیروز مندانه ثامن‌ الائمه، طریق‌ القدس، فتح‌ المبین و بیت‌ المقدس، دشمن را به مرزهای بین‌ المللی عقب رانده بود که صدام در اقدامی فریب کارانه پیشنهاد کرد که نیروهای ۲ کشور برای نبرد علیه رژیم صهیونیستی که جنوب لبنان را در اشغال داشت بسیج شوند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: آن زمان بود که حضرت امام خمینی (ره) هوشمندانه با اعلام اینکه «ما بنایمان بر این است که اول عراق باید از شر این مفسدین و از شر این غاصبین فارغ بشود و بعد از آن ان‌ شاء الله به قدس...» با طرح شعار «راه قدس از کربلا می‌ گذرد» راه فریب را بر دشمن بست و هم‌ زمان جبهه مبارزه با اسراییل را مورد توجه قرار دادند که تولید پدیده‌ ای چون حزب‌ الله لبنان و احیای آرمان آزادی فلسطین در قالب نهضت‌ های انتفاضه را در سال‌ های بعد در پی داشت.

وی افزود: در آن زمان امام با ژرف نگری، ریز بینی و به درستی مسیر را مشخص کردند و با تشکیل و تاسیس حزب الله مسیر مقاومت در مقابل رژیم کودک کشی صهیونیستی ترسیم شد، حزب الهی که به لطف خدا باید بگوییم هر روز نسبت به روز گذشته خود بسیار قوی تر و پیشرفته تر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اینچنین بود که حزب الله که تاسیس شد عملیات بر علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد و تا سال ۲۰۰۶ میلادی یعنی سال ۱۳۸۵ شمسی به طور جدی ادامه داشت، اینجا بود که آنها آمدند تا حزب الله را از بین ببرند که به جنگ ۳۳ روزه معروف شد.

کوثری با اشاره به اینکه حزب الله در جنگ ۳۳ روزه بلایی به سر ارتش اشغالگر قدس آورد که آنها حتی فکرش را هم نمی کردند، اظهار کرد: جا دارد در این روز باشکوه یادی از شهید سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی‌ نظیر همه مجاهدان و رزمندگان اسلام در تمامی طول دفاع مقدس و جبهه مقاومت کنیم، سرداری که دست حزب الله را پر کرد.

وی بیان داشت: در آن روزها نظامیان ارتش صهیونیستی طی هفت یا هشت روز ۶۰۰ نقطه از مکان های حزب الله را در جنوب لبنان تا بیروت را شناسایی و با موشک های لیزری منهدم کرده بودند و خیال می کردند که کار حزب الله تمام شده است ولی بعد از یک هفته تازه حزب الله و سید حسن نصرالله دبیرکل آن وارد صحنه شدند و با طراحی های دقیق نظامی آنچنان تصمیم درستی در نابودی توان نظامیان صهیونیست گرفتند که صهیونیست ها در آن صحنه و مقطع زمانی فقط به دنبال حاج قاسم سلیمانی بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در آن زمان سید حسن نصرالله به خبرنگاران اعلام کرد که ما تا ۲ دقیقه دیگر ناوچه اسراییلی «ساعر ۵» را مورد هدف خواهیم قرار داد که یکی از خبرنگاران حاضر در محل با تماسی فوری با وزیر دفاع اسراییل به او اطلاع داد که این اتفاق در حال رخ دادن است و او پس از رصد میدانی این واقعیت بر روی دریای مدیترانه در پاسخ به تماس تلفنی آن خبرنگار گفته بود که ما فکر نمی کردیم که حزب الله اینچنین تسلیحاتی در اختیار داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما باید قدرت داشته باشیم، اما قدرت ما برای دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم در مقابل غارتگرانی مانند اسراییل و آمریکا، انگلیس است، گفت: رژیم اشغالگر قدس از قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت وحشت دارد و به لطف خدا کار به جایی رسیده است که این روزها مسلمان جهان برای سقوط این رژیم نامشروع در حال روز شماری هستند.

مردم مومن و روزه دار شهرستان مرزی قشم اعم از شیعه و سنی با مشت های گره کرده فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند تا با اتحاد و انسجام خود، اقتدار و عظمت ایران و همبستگی با ملت مظلوم فلسطین را در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس به نمایش در ‌آورند.

بار دیگر روز جهانی قدس، میراث ماندگار حضرت امام خمینی (ره) فرا رسید و این نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام و خروش مسلمانان در حمایت از آرمان های ملت بی دفاع و مظلوم فلسطین، بار دیگر عزم و اراده مردم سرزمین آب و آفتاب در نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را متجلی ساخت.

همزمان با سراسر کشور مردم ولایی و همیشه در صحنه شهرستان مرزی قشم با حضور پر شور خود بار دیگر حماسه آفریدند.

روزه داران قشمی و ملت آزاده ایران اسلامی امروز جمعه (۲۵ فروردین ۱۴۰۲) با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و سر دادن شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا، هر گونه تهدیدی از سوی رژیم نژاد پرست صهیونیستی و آمریکای جنایتکار علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده اند.

راهپیمایان و مردم ولایت مدار شهرستان قشم در حالی که ائمه جمعه و جماعات اهل تشیع و تسنن، فرماندار، معاونین سازمان منطقه آزاد و جمعی از مسوولان محلی، نیروهای نظامی و انتظامی (سپاهی، بسیجی، ارتشی، ناجا، مرزبانی) در پیشاپیش آنان حرکت می کردند با عبور از خیابان های مختلف این شهر خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب، ددمنش و جعلی صهیونیستی و حامیانش و در راس آنها آمریکای جنایتکار به نمایش گذاشتند.

مردم سرزمین آب و آفتاب ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان های بلند امام راحل عظیم الشان (ره) و مقام معظم رهبری هم صدا با امت بزرگ اسلامی در روز جهانی قدس، آزادی قدس شریف و سرزمین مظلوم فلسطین را فریاد زده و تنفر و بیزاری خود را از رژیم جعلی و جنایت پیشه صهیونیست و حامیان غربی و منطقه ای آنان اعلام کردند.

دستاوردهای ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نام گذاری این روز بزرگ، امروزه منجر به بیداری و هوشیاری جهانی و تشکیل جبهه فراگیر مقاومت و اعتراض علیه رژیم منفور و نامشروع صهیونیستی در اقصی نقاط جهان شده است.

به درستی که روز قدس، روز اسلام و روز پیروزی حق بر باطل و روز وحدت و اتحاد و یکپارچگی صفوف مسلمین و ادای حق و دفاع از مظلومان عالم است که هر سال پر شور تر از سال گذشته برگزار می شود.

راهپیمایان قشمی علاوه بر تصاویر و سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب، پلاکاردهایی مبنی بر محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و نیز محکومیت جنایات استکبار جهانی با خود حمل می کردند.

مردم مسلمان و انقلابی شهرستان قشم شامل جزایر قشم، هنگام و لارک نیز همگام با مردم دیگر نقاط ایران اسلامی و مردم مسلمان و آزاداندیش جهان با شعارهای انقلابی اسرائیل اسرائیل دشمن اصلی ماست/جنایت منطقه زیر سر آمریکاست، اسرائیل اسرائیل جُرثُومه فساد است/ اسلام با صهیونیست همیشه در جهاد است و دائم جنایت می کند، اسرائیل/ خواسته هر مسلمان، نابودی اسرائیل فریاد خود را از کنار سواحل و آب های فیروزه ای خلیج همیشه فارس به گوش جهانیان رساندند.

امسال نیز راهپیمایی روز جهانی قدس همانند سال های گذشته در این شهرستان مرزی از مصلی امام علی (ع) و مصلی نماز جمعه اهل سنت این جزیره آغاز و در امامزاده سید مظفر (ع) این شهر پایان یافت.

در انتهای مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان مرزی قشم طی قطعنامه ای، اسراییل نماد ظلم، تجاوز، غصب و اشغالگری و منشا بحران و ناامنی در سطح منطقه و جهان اعلام و تاکید شد که جهان اسلام در هیچ شرایطی، رژیم جعلی، کودک کش و صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد.

مرداد سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) در تقویم رسمی کشور آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است، روزی که به گفته ایشان نه تنها روز فلسطین بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی و مقدمه‌ ای برای بسیج عمومی اسلامی و تشکیل حزب مستضعفین در دنیا معرفی شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha