۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85082780
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

فلسطین نماد مقابله اسلام با جهان کفر و شرک است

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳
کد خبر: 85082780
فلسطین نماد مقابله اسلام با جهان کفر و شرک است

اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مسئله فلسطین فقط موضوع خاک یا سرزمین نیست بلکه نمادی برای مقابله اسلام با جهان کفر و شرک است و وظیفه داریم روز قدس را هر سال باشکوهتر از قبل برگزار کنیم.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس در جمع مردم خمینی شهر در غرب اصفهان افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، سبب شد تا مسئله فلسطین در بین مسلمانان زنده بماند در غیر این‌صورت امپراتوری رسانه دشمن در ۷۵ سال گذشته تلاش می کرد مساله فلسطین از یاد مسلمانان و آزادیخواهان دنیا برود.

وی با تاکید براینکه جوانان ما باید با ریشه های تاریخی مسئله فلسطین آشنا شوند، اظهار داشت: صهیونیست ها علیه سرزمین فلسطین ادعاهای تاریخی و مذهبی دارند که قابل رد کردن است.

وی تاکید کرد: مسئله فلسطین از نظر ریشه تاریخی، توطئه مشترکی از طرف قدرت های استعماری اروپایی و سرمایه گذاران صهیونیست است که در اواخر قرن ۱۹ و اوائل قرن ۲۰ این توطئه را ایجاد کردند تا پایگاهی برای کنترل جهان اسلام، غرب آسیا و کانال سوئز داشته باشند و زمینه برای حضور استعمار و چپاول منابع ملت های مسلمان فراهم شود.

اکرمی نیا با اشاره به اینکه هدف از ایجاد رژیم صهیونیستی تسلط آن بر کل منطقه است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی مانع توسطه طلبی ارضی و تجاوز رژیم صهیونیستی شده و این رژیم امروز بعد از ۴۰ سال در حضیض ذلت، انزوا و انفعال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این روزها جوانان درباره دلیل حمایت از فلسطین پرسش می کنند، گفت: سه دلیل اساسی برای آن وجود دارد که شامل مسائل انسانی، اسلامی و راهبردی است زیرا عده ای از انسان ها در این سرزمین در ۷۵ سال گذشته زیر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی شهید، مجروح، آواره یا زندانی شدند و روایت و آیات اسلام بر مقابله با ظلم و ستم تاکید دارد.

وی همچنین با بیان اینکه از زمان شکل گیری رژیم صهیونیستی در غرب آسیا این منطقه دچار آشوب و ناآرامی شده است، افزود: این رژیم علیه کشورهای منطقه توطئه داشته، دانشمندان هسته ای ما را ترور و از ریزپرنده ها برای ضربه زدن به مراکز هسته ای و نظامی ما استفاده کرده است، دانشمندان عراقی را ترور کرده و شرارت آن متوجه کل منطقه است و از گروه های تروریستی و داعش حمایت می کند بنابراین عقل سلیم تایید می کند که به مقابله با این رژیم بپردازیم و از آرمان فلسطین حمایت کنیم.

اکرمی نیا تصریح کرد: در سال های اخیر موفق شدیم در سایه مجاهدت های صورت گرفته و مدافعان از حرم و در راس آن شهید سردار سلیمانی، الگوی دفاع منطقه ای و جبهه مقاومت را بصورت فرا مرزی، فرا قومی و فراملیتی نهادینه کنیم بطوریکه غربی ها در مقابل آن عاجز شدند و ایران در سایه مجاهدت های شهید سلیمانی موفق شد الگوی دفاع منطقه ای را نهادینه کند و الگوی بازدارنده دفاعی در مقابه رژیم صهیونیستی و امریکا ایجاد کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت امروز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و در ماه های اخیر شاهد تغییر موازنه قوا در برابر رژیم صهیونیستی هستیم، اظهار داشت: در فلسطین در ۲ سال اخیر نسل جدید معتقد به مذاکره با رژیم صهیونیستی نیست و تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین و لبنان را مقاومت می داند.

وی با اشاره به مسلح شدن کرانه باختری در برابر رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته شاهد تضعیف رژیم صهیونیستی هستیم و اختلافات داخلی آنها تشدید شد و خود آنها احتمال دادند که با فروپاشی مواجه هستند بنابراین به حول و قوه خدا می رود که این اختلافات موجب تضعیف بیشتر و فروپاشی این رژیم شود.

اکرمی نیا به تحولات مثبت در منطقه اشاره و اضافه کرد: در هفته های اخیر شاهد بهبود روابط ایران با عربستان، عربستان با سوریه، ترکیه با سوریه و پایان جنگ یمن بودیم که همه به ضرر رژیم صهیونیستی است و جبهه مقاومت را تقویت کرده است.

ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جوسازی هایی علیه ارتش صورت گرفت و برخی شعار انحلال ارتش سر دادند.

اکرمی نیا با بیان اینکه این افراد نقشه های شومی برای کشور داشتند و به دنبال توطئه تجزیه طلبی بودند، افزود: امام راحل در برابر شعار انحلال ارتش مقاومت کرد و نامگذاری ۲۹ فروردین به روز ارتش، نگاه بلند امام برای حفظ کشور را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارتش امروز آماده تر از هر زمان دیگری است، خاطرنشان کرد: ارتش در حوزه نیروی انسانی از نیروهای غیور، ولایتمدار، بابصیرت و مردم دوست برخوردار است که مزیت بالایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات ما پیشرفته و نیروهای هوایی و زمینی ارتش از همه دوران ها آماده تر است، گفت: نیروی دریایی ما به دست بلند جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و در ۲ هفته آینده خبرهایی از موفقیت های بزرگ نیروی دریایی خواهید شنید.

اکرمی نیا همچنین یاد و نام ۲ هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان خمینی شهر در دوران انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha