۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85083162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکاپوی ورزش همدان برای حضور پرشمار در بازی‌های آسیایی

همدان- ایرنا- بازی‌های آسیایی هانگژو چین در حالی از یکم تا ۱۶مهرماه امسال به میزبانی چین برگزار می‌شود که از هم اکنون شمارش معکوس برای برگزاری این رویداد آغاز شده است و استان‌های مختلف کشور در تلاش برای کسب بیشترین سهمیه اعزامی در ترکیب کاروان ایران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چین برای سومین بار میزبانی این رویداد را برعهده خواهد داشت؛ پیش از این پکن در سال ۱۹۹۰ و گوانگژو در سال ۲۰۱۰ میزبانی این رویداد را برعهده داشت.

نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هوانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش، ۴۸۲ ماده با یک سال تعویق در تاریخ ۱ تا ۱۶ مهر امسال انجام خواهد شد.

با توجه به سیاست‌های ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراسیایی مبنی بر اعزام کیفی کاروان ورزشی ایران به این دوره از رقابت‌ها و لزوم تعیین شفاف مسیر حضور رشته‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو برحسب شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستورالعمل اعزام به این رویداد تدوین شده است.

۱۹ رشته ورزشی همدان مستعد حضور در بازی‌های آسیایی

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: ۱۹ رشته ورزشی این استان مستعد حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو چین هستند.

علی ضمیری کامل اظهار داشت: هیات‌های هاکی، هندبال، دوچرخه سواری، ووشو، وزنه برداری، نابینایان و کم بینایان، کوهنوردی، کشتی، کبدی، کاراته، قایقرانی، ژیمناستیک، دوومیدانی، دوچرخه سواری، جودو، جانبازان معلولین، تیراندازی و تکواندو و تنیس روی میز برای کسب سهمیه در این رویداد مهم آسیایی شانس دارند.

وی اضافه کرد: این تعداد هیات ورزشی با بررسی‌های صورت گرفته شناسایی شده‌اند و ورزشکاران آن‌ها در تیم‌های ملی و میادین مختلف ورزشی درخشیده‌اند.

ضمیری کامل خاطرنشان کرد: هیات‌های ورزشی باید وضعیت قهرمانان را به صورت مداوم رصد کنند و ضمن ارایه گزارش فعالیت آن‌ها به دستگاه ورزش، پیگیری لازم را برای حل مشکلات مستعدین داشته باشند.

وی افزود: حمایت همه جانبه از قهرمانان ورزشی داریم و این رویکرد مثبت باعث شده تا مسیر رسیدن به عضو ثابت تیم ملی برای نخبه‌های ورزش استان هموار شود.

وی بیان کرد: حمایت‌های دستگاه ورزش علاوه بر در اختیار گذاشتن بهترین امکانات و هم به لحاظ مالی به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

تکاپوی ورزش همدان برای حضور پرشمار در بازی‌های آسیایی

شانس دختران بیش از پسران

در بین شانس‌های کسب سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی چین، شانس دختران همدانی به مراتب بیش از پسران است. در بررسی‌های صورت گرفته رشته‌هایی نظیر قایقرانی، تنیس روی میز، کاراته و کوراش در بخش بانوان همدان شانس بسیار بالایی برای حضور در این رویداد دارند.

در این بین قایقرانی با سه ملی پوش، بیشترین سهمیه را در بین رشته‌های ورزشی همدان برای حضور در بازی‌های آسیایی برخوردارند.

در واقع می‌توان قایقرانی را پرافتخارترین رشته ورزشی همدان در بازی‌های آسیایی هانگژو نامید و افسوس بر اینکه کشتی استان که روزگاری چند سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی داشت، اکنون از این مهم بی‌نصیب مانده است.

معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: ۱۱ بانوی ملی پوش این استان بخت اصلی حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو چین هستند.

معاون ورزش بانوان همدان: یازده بانوی ملی پوش این استان بخت اصلی حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو چین هستند.

معصومه پیردهقان اظهار داشت: این ملی پوشان در رشته‌هایی همچون قایقرانی، تنیس روی میز، والیبال نشسته، کاراته، تکواندو، تیراندازی، هندبال تمرین آماده‌سازی خود را در اردوهای تیم ملی انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۴ بانوی این استان در رقابت‌های جهانی، آسیایی و بین المللی صاحب نشان‌های رنگارنگ شدند و قطع به یقین این آمار در سال جاری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مشخص شدن ۲ گروه از رشته‌های اعزامی

در نخستین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی در سال جاری ۲ گروه از رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص شدند.

در این نشست مقرر شد ورزشکاران در قالب گروه یک و ۲ به مسابقات اعزام شوند.

به این ترتیب در گروه یک با عنوان رشته‌های قطعی با ظرفیت کامل در رشته‌های کشتی (آقایان) ، کاراته (آقایان و بانوان) ، وزنه برداری (آقایان) ، ووشو و کوراش (آقایان و بانوان) ، تکواندو (آقایان و بانوان) والیبال (آقایان) ، کبدی (آقایان و بانوان) ، قایقرانی در رشته کانو و کایاک و رویینگ (آقایان و بانوان) ، دو و میدانی (آقایان) و واترپولو (آقایان) اعزام می‌شوند.

رشته‌های صخره نوردی (آقایان و بانوان) ، تیراندازی (آقایان و بانوان) ، تیراندازی با کمان کامپوند (آقایان و بانوان) ، هندبال (آقایان) ، بازیهای الکترونیک (آقایان) ، بوکس (آقایان) ، شطرنج (آقایان و بانوان) ، وزنه بردای (بانوان) ، دو و میدانی (آقایان و بانوان) ، فوتبال (آقایان) ، تنیس روی میز (آقایان) ، شمشیربازی سابر (آقایان) ، دوچرخه سواری کوهستان (بانوان) و ژیمناستیک هنری گروه دوم اعزامی رشته‌های قطعی با ظرفیت نامشخص به این رقابتها خواهند بود.

در این جلسه هم‌چنین در خصوص چهار رشته اسکیت (فری استایل) ، بسکتبال، دوچرخه‌سواری و جودو تصمیم‌گیری و مقرر شد به گروه دوم جهت اعزام اضافه شوند.

در جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی هانگژو علاوه بر ۲ گروه از رشته‌های اعزامی به این بازی‌ها مشخص شد، در مورد نحوه پرداخت کمک‌هزینه به ورزشکاران اعزامی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ بحث شد که البته تصمیم‌گیری در مورد آن به جلسه بعدی موکول شد.

در این جلسه پیشنهاد شد که مبلغ پاداش پای سکوی کمیته ملی المپیک برای طلا ۵۰۰ میلیون‌ تومان، نقره ۱۰۰میلیون تومان و برنز ۵۰ میلیون تومان باشد. پاداش طلا نسبت به بازی‌های دوره قبل رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

هم‌چنین پیشنهاد شد که وزارت ورزش و جوانان مبلغ پاداش‌های خود را برای مدال‌آوران بازی‌های آسیایی ۲ برابر کند. در نهایت هم پیشنهاد شد ورزشکارانی که نام‌شان برای بازی‌های آسیایی ثبت می‌شود، مبلغ ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت کنند. همه این موارد در حد پیشنهاد بود و قرار است در جلسه بعدی دوباره بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha