۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85083275
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

میزان زکات فطریه در خراسان‌شمالی ۴۵ هزار تومان اعلام شد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان ۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز شنبه در شورای زکات خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۶۵ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۴۰ هزار تومان تعیین و اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان کفاره افطار غیرعمد روزه در هر روز ۱۲ هزار تومان و کفاره افطار عمد نیز ۷۲۰ هزار تومان است.

رییس شورای زکات خراسان شمالی افزود: زکات فطریه به منزله عیدی نیازمندان است و باید تا قبل از ظهر روز عید پرداخت شود.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: کمک به نیازمندان، بازسازی منازل محرومان و نیازمندان، توزیع بسته معیشتی در بین مستمندان از جمله نمودهای عینی زکات در جامعه هستند که تأثیرگذاری ویژه‌ای برای ترویج بیشتر این فریضه الهی دارند.

پرداخت افزون بر پنج میلیارد تومان زکات فطریه پارسال

دبیر ستاد شورای زکات خراسان شمالی در ادامه این جلسه اظهار کرد: مردم نوعدوست استان پارسال پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند.

مجید الهی راد با بیان اینکه برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه، کدهای آسان پرداخت برای عزیزان روزه دار پیش‌بینی‌شده است، گفت: روزه داران می توانند با شماره‌گیری #۵*۸۸۷۷* رقم فطریه خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این راستا چهار شماره کارت به‌صورت مجازی نیز برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیر عمد و فطریه سادات پیش‌بینی‌شده است افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۸۹۶۷ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۲۳۲ برای فطریه سادات، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۵۰۸ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۷۷۵ برای کفاره عمد در نظر گرفته‌شده است.

دبیر ستاد شورای زکات خراسان شمالی تصریح کرد:امسال بیش از یک هزار و ۸۰ پایگاه در سطح شهرها و مساجد این استان آماده دریافت وجوهات زکات فطره مردم روزه‌دار است.

الهی راد بیان کرد: دبیرخانه شورای زکات استان تنها مرجع قانونی جمع‌آوری زکات فطریه در استان است و این پایگاه‌ها در مراکز نیکوکاری، مصلا، حسینیه و مساجد برپا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تمام پایگاه‌های دریافت وجوهات فطریه و کفاره مردم در روز عید سعید فطر با نشان مشترک ستاد زکات استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.

الهی راد با بیان اینکه تمام وجوهات فطریه پرداختی مردم برای رفع نیاز محرومان این استان هزینه می شود افزود: این کمک ها در سرفصل های تامین معیشت نیازمندان، جهیزیه، درمان، تحصیل و سایر مساعدت های کمیته امداد هزینه می شود.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha