۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85083646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴ میلیمتر بارندگی در لرستان ثبت شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85083646
۶۴ میلیمتر بارندگی در لرستان ثبت شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارندگی سامانه بارشی در استان طی ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری ۶۴ میلیمتر ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بهروز مرادپور روز شنبه در نشست شورای منابع آب و رعایت الگوی کشت استان اظهار کرد: متوسط بارش های چند روز اخیر در لرستان ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر پیش بینی شده بود اما میانگین ۶۴ میلیمتر ثبت شد و در برخی نقاط مانند پاعلم بارش نقطه ای به ۱۷۶ میلیمتر هم رسید.

وی گفت: در خرم‌آباد ۷۵ میلیمتر بارش ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است، در بروجرد با ۷۴ میلیمتر و ۱۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و کوهدشت با ۳۹ میلیمتر و ۱۳۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

وی افزود: همچنین این سامانه در پلدختر با بارندگی۵۶ میلیمتر و افزایش ۱۷۰ درصدی، دورود با ۷۲ میلیمتر بدون تغییر، الشتر با ۸۴ میلیمتر و افزایش ۵۰ درصد و در نورآباد ۴۶ میلیمتر و افزایش ۳۹ درصدی فعال بود.

مرادپور بیان کرد: این بارندگی‌ها در ازنا با ۲۵ میلیمتر و نسبت به سال گذشته با ۹ درصد افزایش، در رومشکان با ۶۰ میلیمتر و افزایش ۱۷۱ درصدی و چگنی با ۶۸ میلیمتر با افزایش ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت شده است.

وی اظهار داشت: طبق پیش بینی ها در نیمه اول اردیبهشت ماه بارندگی ها در لرستان نرمال خواهد بود و در روزهای دوشنبه و جمعه هفته جاری بارش‌های خفیفی را شاهد خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha