۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 999
کد خبر: 85083787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بم برای نهضت ملی مسکن به ۴۵۰ هکتار زمین جدید نیاز دارد

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبر: 85083787
بم برای نهضت ملی مسکن به ۴۵۰ هکتار زمین جدید نیاز دارد

کرمان- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی بم گفت: با توجه به کمبود زمین و ساماندهی ۱۴ هزار نفر در طرح چهار ساله نهضت ملی مسکن در این شهرستان به ۴۵۰ هکتار زمین دیگر نیاز داریم.

به گزارش ایرنا مهدی حقیقی روز شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی آغاز پروژه ۷۳ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن بم اظهار کرد: دستور لازم برای طرح مطالعاتی اولیه ۴۵۰ هکتاری زمین الحاقی واقع در جنوب اراضی محدوده ۷۳ هکتاری که قبلا الحاق شده، صادر شده است اما هنوز با یکسری چالش روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: از چالش‌های مهم این اراضی وجود زون های(محدوده) آب در این اراضی بود که با اتصال آب سد نسا به شهر بم مشکل حل خواهد شد.

حقیقی با بیان اینکه به دلیل باغ-شهر بودن شهر بم با کمبود زمین مواجه هستیم افزود: نمی توانیم از زمین های سازمان ها استفاده کنیم یا باغ ها و دیگر عرصه های دولتی را تغییر کاربری دهیم پس نیازمند همکاری دستگاه های نظارتی در سطح ملی و استانی هستیم تا امکان افزایش۴۵۰ هکتار اراضی برای ساخت مسکن فراهم شود.

وی اضافه کرد: در این طرح ۲ هزار و ۱۸۸ واحد در ۲ طبقه احداث خواهد شد که اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان به عنوان کارفرما و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) نیز به عنوان پیمانکار فعالیت خواهند کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی بم اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و در برنامه چهار ساله این طرح باید ۱۴ هزار نفر ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد و ۱۳۰ نفر از مددجویان بهزیستی شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، ادامه داد: در صورت فعال شدن سایت ثبت نام افراد متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن بم، حدود هفت هزار نفر دیگر ثبت نام جدید خواهیم داشت.

رییس اداره راه و شهرسازی بم با اشاره به طرح فرزندآوری افزود: چهار شهرستان شرقی بالاترین میزان متقاضی مصوبه فرزندآوری را در سطح استان داشته اند و هر شخصی که از ابتدای آبان ۱۴۰۱ صاحب فرزند سوم یا چهارم شده یک قطعه زمین دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام استاندار کرمان در شهرهای کرمان، زرند و بم همچنان مشکل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن حل نشده و تلاش ها در این زمینه از سوی دولت ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha