۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85083944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری ناجی جان سه نفر شد

شهرکرد -ایرنا- مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد خبر د اد.

پانته‌آرمضانی نژاد شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تایید مرگ مغزی بیمار مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد جدا سازی اعضاء و دومین اهدای عضو استان در سال‌جاری انجام شد.

وی اظهارداشت: کلیه ها و کبد این بیمار برای پیوند به بیماران نیازمند به استان فارس اعزام شد.

آرمضانی نژاد با تاکید بر اینکه خانواده این بیمار نخواستند مشخصات بیمار اطلاع رسانی شود، گفت: در روزهای نخستین سالجاری نیز نخستین عمل جراحی پیوند کبد در غرب کشور در بیمارستان کاشانی شهرکرد انجام شد.

به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ نفر خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

بخش پیوند کبد بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور در دولت سیزدهم و در اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و مجهز به امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص با توانمندی‌های خاص علمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha