۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85084449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران کردستانی پرداخت شد

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: سال گذشته و در راستای حمایت از کارآفرینان و فعالان حوزه صنایع دستی استان، بیش از ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تسهیلات مشاغل خانگی تبصره ۱۸، توسط بانک رفاه کارگران و بانک کارآفرینی امید پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: اغلب دریافت‌کنندگان تسهیلات در رشته‌های گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، زیورآلات سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، خراطی، البسه‌ محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، شال‌بافی و قلم‌زنی بوده‌اند و با پرداخت تسهیلات مورد نظر، برای بیش از ٧٢٠ نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: سال گذشته همچنین در راستای تحقق شعار سال ۲ هزار و ٣٣٤ مجوز در استان صادر شد که از این تعداد، ۲ هزار و ١٠٣ فقره پروانه تولید انفرادی، ٥٦ مورد مربوط‌ به پروانه تولید کارگاهی، ١٧١ فقره کارت شناسایی و چهار مورد جواز تاسیس کارگاهی بوده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اضافه کرد: این مجوزها برای صنعتگران فعال در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، شال‌بافی و قلم‌زنی صادر شده است.

به گفته وی اختصاص بیش از سه میلیارد ‌و ٥٠٠ میلیون تومان اعتبار برای آموزش رایگان صنایع‌دستی در کردستان از دیگر اقداماتی است که سال گذشته به‌ منظور توسعه و ترویج این هنر و انتقال آن به نسل جوان انجام شد.

مهرزاد با اشاره به موفقیت استان در تولید و صادرات صنایع‌دستی در سال گذشته، گفت: سال گذشته ١٢٤ هزار دلار انواع محصولات صنایع‌دستی که توسط هنرمندان استان تولید شده بود به خارج از کشور از جمله کشور عراق به‌ویژه اقلیم کردستان صادر شد، ضمن اینکه بیشترین حجم صادرات استان نازک‌کاری چوب، دست‌بافته‌های سنتی، زیورآلات سنتی، کلاش، سفال، حصیربافی، گیوه، نمد و محصولات چرمی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در حال حاضر ٢٥ هزار صنعتگر فعال دارای مجوز در ٤٥ رشته صنایع‌دستی و البته افراد بسیاری نیز به صورت سنتی و خودجوش در جای‌جای استان در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

مهرزاد افزود: این مجموعه حمایت و پشتیانی از هنرمندان کارآفرین و تسهیل امور مربوطه و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره به آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار داد و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha