۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85084453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای ژنرال سابق آمریکایی درباره اهداف چین در قبال واشنگتن و مسکو

تهران- ایرنا- "دیوید پرکینز" ژنرال بازنشسته آمریکایی ادعا کرد که چین می‌خواهد آمریکا و روسیه تمرکزشان بر روی جنگ اوکراین باشد تا پکن قوی‌تر شود.

به گزارش ایرنا، این ژنرال سابق ارتش آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد: به عقیده من چین در حال حاضر فرصت‌طلب‌ترین کشور در جهان است و پکن به دنبال چیزی است که منافعش را تامین کند.

پرکینز ادامه داد: این قدرت آسیایی می‌خواهد واشنگتن و مسکو حواسشان متمرکز جنگ اوکراین باشد و هر چیزی که باعث کاهش قابلیت‌های این دو کشور شود آنها را نسبتا قویتر می‌کند.

وی اضافه کرد که بنابراین هر چه بیشتر جنبه‌های این مساله تداوم داشته باشد و منابع روسیه و آمریکا را تخلیه کند، برای چین خوب است.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی همچنین در مورد درز اطلاعات محرمانه پنتاگون تصریح کرد که مشکلات بلندمدت درز اطلاعات مربوط به خود اطلاعات نیست بلکه آنها به دشمنان نشان می‌دهند آمریکا چطور اطلاعات و روش‌هایش را به دست می‌آورد.

پرکینز با اشاره به اینکه افشای اسناد محرمانه پنتاگون در کوتاه مدت و بلند مدت تبعات خوبی ندارد، بیان کرد که متحدان واشنگتن هنگام تبادل اطلاعات محتاط عمل خواهند کرد چرا که آنها نمی‌دانند چطور از آنها حفاظت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha